Pagini

marți, 1 mai 2018

Plan de activitate al instituției


Insituţia Publică Liceul Teoretic „M. Sadovoveanu” s. Giurgiuleşti

Aprobat Consiliul de Administraţie                                                                                                                                               Aprobat  ______________________
Proces-Verbal nr.___ 
    din __________________                                                                                                                                                    şef Direcţia Generală Învăţămînt CahuL
                                                                                                                                                                                                  Avram Micinschi _____________________





PLAN  DE ACTIVITATE
AL INSITITUTIEI PUBLICE LICEUL TEORETIC ,, M. SADOVEANU”
 pentru anul de studii 2017-2018











Giurgiuleşti 2017



 

Motto: „Calitatea învăţămîntului este cheia succesului de azi
 şi a bunăstării de miine”

ARGUMENT

       Pornind de la prioritatile politicii educationale ale Ministerului Educaţiei din Republica Moldova:
·        Asigurarea calităţii în învățământ,
·        modernizarea curriculară,
·        salarizarea orientată spre motivarea performanței cadrelor didactice,
·        consolidarea activității de cercetare în instituțiile de învățământ,
·        alimentarea sănătoasă a copiilor şi elevilor,
·        dezvoltarea educației incluzive,
·        formarea profesională pe parcursul întregii vieţi,
·        evaluarea externă a calităţii programelor şi a instituţiilor de învățământ – acestea și încă alte priorități ale Ministerului Educației au fost identificate pentru  perioada 2016-2020

        Liceul Teoretic “Mihai Sadoveanu” proiecteaza, fundamenteaza si aplica politica educationala a Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova, privind învatamântul preuniversitar. Pentru aceasta instituţia şi-a stabilit obiectivele, pentru anul scolar 2017-2018, în concordanta cu prioritatile si strategia Ministerului Educatiei,  privind asigurarea calitatii si a accesului la educatie.







 

Analiza PEST
POLITICULDin punct de vedere legislativ si organizatoric, învatamântul preuniversitar în R.Moldova este reglementat
prin urmatoarele documente:

·         Codul educaţiei al Republicii Moldova, nr.152 din 23.11.2014;
·         Ordin nr. 624 din 12 iulie 2017, Cu privire la aprobarea modificărilor și completărilor în anexa ordinului nr. 454 din 7 iunie 2017
·         Ordin nr. 471 din 14 iunie 2017, Cu privire la admiterea elevilor în învățământul liceal, sesiunea 2017
·         Ordinul nr. 253 din 26 aprilie 2017, Cu privire la organizarea și desfășurarea procesului educațional în învățământul preșcolar, primar, gimnazial, liceal
·         Ordinul nr 180 din 29 martie 2017 Cu privire la aprobarea Planului-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și liceal, anul de studii 2017-2018
·         Ordinul nr. 129 din 13 martie 2017, Cu privire la aprobarea Instructiunilor privind completarea catalogului scolar
·         Ordinul nr. 148 din 21 martie 2017, Cu privire la înscrierea copiilor în clasa I în anul de studii 2017-2018
·         Ordinul nr.1096 din 30 decembrie 2016 cu privire la  aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a claselor și grupelor cu program prelungit 
·         Ordinul nr.1095 din 30 decembrie 2016  Cu privire la aprobarea Regulamentului-tip de organizare și funcționare a Consiliului de Etică al instituției de învățământ general
·         Ordinul nr.1090 din 29 decembrie 2016 cu privire la aprobarea Instrucțiunii privind evaluarea elevului din învățământul primar și secundar general
·         Ordinul nr.1068 din 20 decembrie 2016 cu privire la organizarea și coordonarea activitații în procesul de dezvoltare a Curriculumului național
·         Ordinul nr. 859 din 04 octombrie 2016 Cu privire la aprobarea modulului „Dezvoltarea personală și proiectarea carierei” în cadrul disciplinei școlare Educație civică și Dirigenție
·         Ordin nr. 638 din 30 iunie 2016 cu privire la aprobarea Regulamentului privind evaluarea și notarea rezultatelor școlare, promovarea și absolvirea în învățămîntul primar și secundar  
·         Ordinul nr. 235 din 25 martie 2016 cu privire la aprobarea Regulamentului - tip de organizare și funcționare a instituțiilor de învățămînt primar și secundar, ciclul I și II
·           Ordin nr. 581 din 24 iunie 2015 cu privire la standartele minime de dotare a şcolilor primare, gimnaziilor şi liceelor cu mijloace TIC
·           Ordin nr. 559 din 12 iunie 2015 cu privire la prevenirea si combaterea abandonului si absenteismului scolar

Alte ordine, hotărâri şi dispoziţii ale Ministerului Educaţiei.








 








Politica educaţională din liceu  vizează aspecte legate de ridicarea  calităţii procesului educaţional, colaborarea cu autorităţile locale şi comunitatea locală , asigurând o dezvoltare a activităţii didactice .
Comunitatea locală este deschisă  dialogului constructiv.
ECONOMICUL:
        Satul Giurgiuleşti  este o localitate cu un nivel de trai mediu,  peste 50% dintre  locuitori au un loc de lucru  stabil. Încadraţi în muncă sunt specialiştii de sfera bugetară.Un loc de muncă stabil, asigurat motivează părinţii de a rămîne în ţară, alături de copii. Totuşi 15 % dintre copii sunt în grija unui părinte, celălalt fiind la muncă peste hotare.  În ultimii trei ani, mai bine de 15  copii au plecat  la studii peste hotare, împreună cu familia, stabilindu-se  cu traiul în alte ţări, fapt ce  a cauzat o micşorare anumărului de elevi. O altă cauză a scăderii populaţiei şcolareeste şi natalitatea în descreştere la nivel de localitate. Prin urmare, se micşorează şi bugetul instituţiei,  aşa cum acesta se calculează după formula de finanţare reieşind din numărul de elevi (cost per elev).
SOCIALUL:
        Satul Giurgiuleşti  este populat de moldoveni .Populaţia satului este aproximativ 3200 locuitori, fiind în descreştere în ultimi 5 ani. Motivul este unul cunoscut: veniturile mici ale populaţiei şi lipsa locurilor de muncă. Totodată în localitate îşi desfăşoară activitatea  un şir de organizaţii, instituţii de stat, agenţi economici: 2 puncte vamale de trecerea frontierei, Poliţie de frontieră, port cu  terminal cerealier, terminal de pasageri, staţii peco şi peste 60 agenţi economici pe teritoriul Portului Liber Internaţional Danubius - unde sunt angajaţi cetateni din sat şi din localităţile învecinate.
Prin urmare, în sat este permanent un flux mare de populaţie şi transport mic şi de mare tonaj.. 
TEHNOLOGICUL:
În instituţie există o sălă cu calculatoare cu 11 calculatoare procurate recent, conectare la internet - fibră optică, zone WI-FI latoate etajele și in blocul claselor primare; o sală multimedia dotată cu o tablă interactivă şi 20 tablete pentru desfăşurarea orelor la diferite discipline; o tablă interactivă în cabinetul de biologie, un sisitem de evaluare care poate fi folosit de oricine cu condiţia să dispună de un calculator şi un proiector; o tablă interactive în blocul claselor primare pentru cele 4 clase mici, 11 proiectoare instalate in salile de clasă, 20 cadre didactice dotate cu ntbook-uri pentru desfășurarea orelor,  calculatoare în cabinetele administraţiei, psihologului şcolar, în laboratorul de fizică; 8 calculatoare în biblioteca şcolară conectate la internet, un set de echipament necesar proiectiei în sala de lectură, alte 2 proiectoare,  care pot fi utilizate in afara salilor de clasă, 4 multifuncţionale A4 si unul A3  care satisfac necesităţile elevilor, personalului liceului , comunităţii.  Instituția dispune de 6 seturi de robotică și 3 extinderi pentru activitatea clubului de robotică și recent va fi organizata si dotata o clasăa viitorului – Future Classroom lab.
Tehnologiile sunt o resursă prioritara in instituție, ceea ce ofera posibilitate cdarelor didactice sa organizeze lectii interactive, interesante, intrer- și trans-disciplinare.
Rezultatele analizei SWOT

Puncte tari

·         Baza materiala corespunzatoare capabila sa asigure un învatamânt eficient, formativ-performant, în concordanta cu specificul scolii; .
·         Existenţa  unui colectiv de cadre didactice cu pregătire profesională foarte bună.
·         Acces la informaţie prin intermediul internet-ului.
·         Existenţa şi dotarea laboratoarelor de chimie, biologie, fizică, clasă multimedia, FCL.
·         Cadre didactice formatori la nivel local, naţional.
·         Participarea elevilor la olimpiade, concursuri, festivaluri şcolare cu rezultate bune şi foarte bune.
·         Profilul sportiv la etapa liceală.
·         Serviciul psihologic în liceu
·         Cadre didactice cu competenţe digitale;
·         Comunicarea online in cadrul comunitatii școlare
·         Posibilitatea sustinerii unor lectii interactive, la diferite discipline in cabinetul de informatică, biologie, clasa multimedia, FCL, sala de lectură a bibliotecii;
·         Posibilitatea obținerii unor resurse financiare prin inchirierea sălii de sport;
·         Radioul şcolar „RadioGiurgiu”
·         Înfiinţarea Asociaţiei Profesorilor şi Părinţilor „Tandem”
·         Implementarea proiectelor de grant;
·         Sală de gimnastică, tenis; 
·         Sistem de evaluare (mijloace TIC);
·         Tradiţii ale şcolii


Puncte slabe

·         Lipsa interesului pentru învăţare din partea unor elevi.
·         Lipsa programelor informatice educaţionale (soft).
·         Lipsa unui site şi blog al liceului.
·         Slaba motivaţie financiară a cadrelor didactice
·         Colaborare slabă între diferite licee;
·         Volum mare de responsabilităţi la cadrele didactice şi manageriale;
·         Pierderea elevilor cu potenţial intelectual la etapa de trecere de la treapta de şcolaritate gimnazială spre treapta liceală;
·         Insuficienta colaborare a părinţilor cu şcoala,
·         Neimplicarea unor cadre didactice atât în propria dezvoltare profesională, cât şi în actul educaţional şi decizional;
·         Lipsa manualelor la unele disciplini şcolare, sau neracordarea conţinuturilor din curricula modernizată la manualele actuale;
·         Uzura fizică şi morală unor  materiale didactice existente în liceu;
·         Venituri extrabugetare mici

Oportunitati

·         Posibilitatea dezvoltării  unor proiecte educaţionale internaţionale datorită aşezării geografice.
·         Posibilitatea desfășurării unor activități/proiecte invative interactive in FCL..
·         Lărgirea ofertei de formare continuă a personalului didactic prin multiple forme
·         Existenta unor spatii ce pot fi inchiriate in scopul obtinerii unor resurse financiare;
·         Posibilitatea amenajării unui centru de resurse pentru copiii cu CES.
·         Creşterea accesului la surse de informare, diversificarea acestora
·         Existenta unor spații ce pot fi inchiriate in scopul obtinerii unor resurse financiare
·         Existenţa posibilităţii de a aplica pentru realizarea de proiecte educative, recunoscute la nivel naţional.
·         Dezvoltarea uor parteneriate cu asociatii care promoveaza actiunile de voluntariat

Ameninţări


·         Scăderea populaţiei şcolare cu implicaţii asupra normării personalului didactic şi a reţelei şcolare;.
·         Preocuparea în mică măsură a părinţilor în educaţia şi instruirea propriilor copii.
·         Ritmul creşterii violenţei şcolare.
·         Scăderea interesului pentru profesia didactică,
·         Scăderea interesului pentru lectură
·         Creşterea efectivului de elevi pe clase, care îngreunează aplicarea metodelor interactive, lucru în grup.
·         Insuficienţa fondurilor financiare alocate pentru  institutia de invatamint.
·         Creşterea numarului familiilor cu posibilitati financiare modeste
·         Migrarea elevilor catre liceele din or. Galați, România
·         Consecinţele crizei economice continuă să se facă simţite din punct de vedere al finanţării sponsorizării activităţilor educative şi extraşcolare din partea părinţilor, agenţilor economici, Consiliului local;
DATE GENERALE

Raion/municipiu
Cahul
Localitate
Giurgiuleşti
Denumirea instituţiei
Instituţia Publică Liceul Teoretic "Mihai  Sadoveanu"
Tipul instituţiei
Liceu Teoretic
Limba de instruire
limba română
Telefon
029968243
Adresa
str.Independenţei, s Giurgiuleşti, r. Cahul
E-mail
liceulgiurgiulesti@gmail.com
Nr. de schimburi
1
Tipul de proprietate
de stat
Forma de învățămînt
de zi

Instituţia Publică Liceul Teoretic „Mihai Sadoveanu” este situat în centrul satului Giurgiuleşti.Cele trei blocuri au fost construite in diferite perioade de timp: Blocul central -  în anul 1967, mai tîrziu, prin anii 1980-1985 au fost construite blocul claselor primare şi cantina şcolară. Spaţiul se utilizează 100 %.
CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ
·         Evoluţia cadrelor didactice din instituţie

Total cadre didactice/de conducere la 15.09.2016
3

Total cadre didactice/de conducere la 31.05.2017
3
Personal de conducere la 15.09.2016
3

Personal de conducere la 31.05.2017
3
Cadre didactice la 15.09.2016
33

Cadre didactice la 31.05.2017
33
Tineri specialiști la 15.09.2016
0

Tineri specialiști la 31.05.2017
0
Cadre didactice de vârstă pensionară la 15.09.2016
6

Cadre didactice de vârstă pensionară la 31.05.2017
8
Cadre didactice cu 1-2 ani până la pensie la 15.09.2016
0

Cadre didactice cu 1-2 ani până la pensie la 31.05.2017
0
Cadre didactice angajate pe parcursul anului
0

Cadre didactice plecate din instituţie pe parcursul anului
0
Total cadre didactice necesare la 15.09.2016
0

Posturi vacante la 31.05.2017
0
·         Ponderea personalului didactic calificat
Disciplina
Nr. cadre
 didactice
din ele cu studii superioare
din ele
 cu grad didactic
Superior
Întâi
Doi
Limba și literatura română
4
4
0
0
4
Limba și literatura rusă, alolingvi
1
1
0
0
0
Limba engleză
3
3
0
1
2
Limba franceză
1
1
0
1
0
Literatura universală
2
2
0
0
2
Matematica
2
2
0
0
2
Științe
1
1
0
0
1
Biologie
3
3
1
0
2
Fizică
2
2
0
0
1
Chimie
1
1
0
0
1
Informatică
2
2
0
0
1
Istoria românilor și universală
3
3
0
1
2
Geografie
1
1
0
1
0
Educația civică
2
2
0
1
1
Educația plastică
1
1
0
0
1
Educația muzicală
1
1
0
0
1
Educația tehnologică
2
1
0
0
0
Educatie fizica
3
3
0
0
2

Personal didactic
Total
personal didactic la 31.05
nr.
Cadre didactice/manageriale (angajați de bază)
29
    Cadre didactice/manageriale cu studii superioare doctorale
0
    Cadre didactice/manageriale cu studii superioare de masterat
0
    Cadre didactice/manageriale cu studii superioare
32
    Cadre didactice/manageriale cu studii superioare de licenţă
32
    Cadre didactice cu studii medii de specialitate
1
    Cadre didactice fără studii pedagogice
0
    Cadrele didactice/manageriale cu gradul superior
1
    Cadre didactice/manageriale cu gradul întâi
4
    Cadre didactice/manageriale cu gradul doi
23
    Cadre didactice fără grad didactic
5
    Cadre didactice cu norma deplină
16
    Cadre didactice cu număr de ore sub norma didactică
17
    Cadre didactice cu suprasarcină didactică
0
Cadre didactice, școala primară
6
Cadre didactice, ciclul I și II (gimnaziu - liceu)
27
Cadre didactice de sprijin
0
Psiholog școlar
1
Cadre didactice angajate prin cumul
4
Elevi per cadru didactic 2014-2015
11
Elevi per cadru didactic 2015-2016
10
Elevi per cadru didactic 2016-2017
11

 




























Elevi:
În clasele primare studiază  109   elevi
În treapta gimnazială sunt   148 elevi:
În clasele de liceu sunt     85 elevi:

Total în instituţie  342    de    elevi

Provin din medii sociale diverse, cu o stare materială variată şi capacităţi intelectuale diferite

·         Baza materială:
Suprafața totală (metri pătrați) – 2357 m2
Centrul Metodic pentru corpul profesoral;
35 săli de clasă dintre care:
1  sală de sport;
2 vestiare pentru fete /băieţi
2 mini-săli pentru alte discipline sportive;
2 ateliere şcolare (fete / băieţi);
Cabinetul psihologului şcolar (dotat cu calculator,imprimantă)
Cabinetul asistentului medical
Cabinetul contabilului-şef
Cantină
Teren de sport, miniteren de fotbal, teren de volei

6 săli pentru invăţământul primar
28 săli utilizate la treapta gimnazială şi liceală
3 săli specializate de limba română
1 sală specializate de istorie
2 săli specializate de matematică
1 sală cu  laborator de  biologie ( tabla interactivă)
1 sală cu laborator de chimie
1 sală cu laborator de fizică
1 clasă multimedia-  tabla interactivă şi 20 tablete
1sala de geografie
3 săli pentru studierea limbilor străine
              1 sală de calculatoare pentru informatică (11calc.)
1 sală de festivităţi
              1 bibliotecă cu sală de lectură dotată cu calculatoare şi multifuncţionale cu un  fond de  24000  exemplare;
5 săli cu mobilier individual

Învăţăm pentru a şti,
învăţăm  pentru a face,
învăţăm pentru a fi
şi învăţăm pentru a fi în comunitate.

VIZIUNEA

Elevi cu o educaţie care să răspundă valorilor morale şi etice  fundamentale ,
cu o pregătire generală bună, competenţe necesare inserţiei profesionale şi sociale,
atitudine şi responsabilitate civică, capabili să se adapteze in societatea modernă, în continuă scimbare .

MISIUNEA

        Liceul Teoretic "M. Sadoveanu" din s. Giurgiuleşti contribuie la dezvolatarea fiecarui elev la potentialul său maxim
de catre un colectiv profesoral profesionist, punînd accentul pe dezvoltarea valorilor, a competentelor,
care ii permit să  devină un cetăţean implicat si responsabil.

Şcoala nostră  are porţile deschise pentru toţi cei care au nevoie de educaţie, indiferent de etnie, religie sau tip de minoritate socială. Printr-o ofertă curriculară diversă şi artactivă, printr-un învăţămînt centrat pe competenţele cerute de specificul societăţii de zi şi prin pasiunea cadrelor didactice de o înaltă ţinută profesionistă şi morală, dorim să formăm personalităţi umane complexe.
           Optăm pentru construirea unei comunități de invațare în care elevii, profesorii, părinții învață să învețe.
Explorăm împreună în multiple moduri Adevărul, frumosul, Binele și Libertatea. Învățăm să gîndim, să acționăm și să ne comportăm moral inițiind proiect interdisciplinare în școală și in afara școlii. Stimulăm potențialul personal al fiecărui copil într-un mediu de învățare sigur, echilibrat, motivant, atractiv și interactive.
Am schimbat modul de lucru la clasa cu elevii: lecții interactive sub influiența instrumentelor didactice moderne, într-un mediu stimulativ, învățare în bază de proiect și o evaluare criterială, abordare STEAM, accent pe inovare și creativitate.
Educăm pentru înțelegere și ne pasă de mediu.Respectăm și valorizăm diversitatea și unicitatea. Alimentăm creativittea  cu imaginative și punem la loc de cinste bucuriile simple. 
              Liceul nostruva continua să-şi pregătească elevii după cum o confirm îndelungata tradiţie a acestei şcoli-în spiritual cerinţelor societăţii, astfel, încît la finalul anilor de şcolarizare să răspundă următoarelor tipuri de fiinalităţi: a învăţa pentru a şti, a învăţa pentru a face, a învăţa pentru a fi şi a învăţa pentru a fi în comunitate. Căutăm prin activităţi de învăţare diferenţită şi adecvată particularităţilor devîrstă, intereselor şi nevoilor individuale, săpunem în valoare potenţialul elevilor noştri, să îi facem apţi decolaborare, competiţie şi performanţă. Elevii liceului nostru vor fi consultaţi pentru o corectă orientare şcolară şi profesională şi vor fi capabili să-şi urmeze studiile în unităţile de învăţămînt superior din ţară şi străinătate.

Politica noastră educaţională este în concordanţă cu valorile cheie ale şcolii şi urmăreşte:
Ø Dezvoltarea individuală a elevului ca scop prioritar al activităţilor educative şi instructive, prin perfecţionarea continuă a personalului angajat;
Ø Crearea climat de muncă pozitiv, armonios, bazat pe seriozitate, toleranţă şi demnitate, dezvoltarea spiritului civic ca premiză de la care plecăm, prin promovarea lucrului în echipă;
Ø Garantarea pregătirii în ciclul gimnzial şi liceal, prin calitatea şi eficienţa actului didactic şi cooperarea cu părinţii, cu comunitatea, cu institutiile de la nivel local, raional şi naţional cu atribuţii în domeniul educaţiei;





















DIRECŢII PRIORITARE
şi obiective:

1.      Asigurarea funcţionalităţii instituţiei educaţionale
Ø   Aplicarea cadrului normativ din perspectiva asigurării calităţii procesului educaţional.
Ø   Monitorizarea aplicării şi respectării cadrului normativ  de către toţi angajaţii liceului în vederea asigurării unui învăţămînt de calitate.
Ø   Crearea condiţiilor optime de funcţionare a instituţieide învăţămînt în scopul sporirii randamentului şcolar.
Ø   Gestionarea eficientă a mijloacelor alocate liceului pentru asigurarea durabilităţii bazei didactico materiale
2.      Asigurarea condiţiilor relevante pentru menţinerea unui sistem stabil, echitabil şi eficient
Ø   Sporirea accesului tuturor copiilor la studii de calitate.
Ø   Promovarea şi implementarea unui proces educaţional eficient, care asigură formarea competenţelor necesare şi incluziunea şcolară a tuturor copiilor.
Ø   Dezvoltarea sistemului de evaluare și asigurarea calității pe principii de funcționalitate și eficiență;
Ø   Realizarea unui echilibru între evaluarea inițială, continuă, lucrările semestriale și evaluarea finală;
Ø   Abordări actuale în evaluarea criterială bazată pe descriptori
3.      Dezvoltarea, sprijinirea şi motivarea cadrelor didactice pentru asigurarea educaţiei de calitate
Ø   Eficientizarea şi flexibilizarea activităţilor de formare continuă a personalului didactic şi managerial;
Ø   Motivarea personalului didactic pentru participarea în activităţi de formare şi autoformare continuă.
Ø   Stabilirea unui mecanism de apreciere şi promovare a cadrului didactic cu performanţe în activitate.
4.      Promovarea politicii privind respectarea dreptului copilului şi a echităţii de gen
Ø   Democratizarea şi umanizarea procesului instructiv educativ prin realizarea relaţiilor de parteneriat în toate segmentele sistemului şi la toate treptele de şcolaritate.
Ø   Crearea mecanismelor de implicare a comunităţii şi familiior în realizarea proiectelor educaţionale, participării în luarea actelor decizionale.
Ø   Monitorizarea, prevenirea şi reducerea absenteismului, abandonului, eşecului şcolar .
Ø   Asigurarea unui mecanism de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală, de fortificare a sănătăţii copilului.




Standard
Domeniul
Acţiuni
Resurse
Indicatori  de realizare
Responsabili
Termen
Materiale
Umane

Dimensiunea: SĂNĂTATE, SIGURNŢĂ, PREOTECŢIE

Asigurarea securităţii şi protecţiei tuturor elevilor
Management
Întocmirea şi asigurarea documentaţiei necesare pentru începerea anului de studii şi desfăşurarea procesului educaţional;
Site-ul ME
Buletine informative
Directorul


Asisitentul medical
-  Autorizaţie de funcţionare
-  Acte de constatare de la diferite servicii referitor la gradul de pregătire pentru activitate;
-   Fise medicale ale elevilor;
Directorul
Asistentul medical
Dirigintii claselor

August-
septembrie

Asigurarea pazei şi securităţii şcolii,  a terotoriului aferent, siguranţa elevilor pe toată durata programului şcolar şi în cadrul activităţilor şcolare şi extraşcolare ;
Contracte individual, fisa postului,
Directorul
Dir.adj.gospodarie
Personal de paza
-  Fişe de post ale personalului de pază;
-  Prevederi ale ROI
-  Orar echilibrat;
-  Fişe de instruire/avertizare pentru elevi despre regulile de securitate la activităţile şcolar, extraşcolare;
-  Rapoarte, note informative;


Directorul

Dir.adj.gospodarie




 Permanent
Colaborarea cu autoritatea publică locală,  alte structuri asocialtive ale părinţilor, elevilor, poliţia în vederea asigurării securităţii şi siguranţei elevilor;
Planuri de activitate, acorduri de parteneriat
Directorul,
Repreentant poliţie
APL

-  Planuri şi activităţi comune cu APL, serviciul SE, comisariatul de poliţie;
-  Note informative;
-  Procese verbale;

Directorul
Dir.adj.educ.


Permanent
Capacitate instituţională

Asigurarea condiţiilor optime pentru desfăşurarea unui proces educaţional de calitate;

Acte normative in vigoare
Directorul
Personalul angajat al instituţiei

-  Mobilier, echipament, utilaje, dispozitive şi materiale de sprijin pentru laboratoare;
-  Alimentaţia elevilor de la toate treptele de scolaritate;
-  Registre, rapoarte, note inform.;


Directorul
Personalul angajat al instituţiei



  Permanent
Dotarea instituţiei cu mijloace antiincendiare şi sanitaţie;
Stingătoare
Panouri anti incendiu
Directorul
Responsabil PC;

-  Stingătoare cu termene de valabilitate actuale;
-  Toalete şi vestiare separate;
-  Lavoare cu apă curgătoare, uscătoare
Directorul
Responsabil PC
septembrie

Curriculum/proces educaţional
Instruirea elevilor cu privire la regulile de securitate rutieră, a tehnicii securităţii în mediul şcolar şi în cotidian, de prevenire a situaţiilor de risc şi de acordare a primului ajutor;

Instrucţiuni pentru elevi sipersonal,
Directorul, Responsabil SSM, cadrele didactice
-  Proiecte didactice;
-  Listele elvilor cu semnaturile elevilor referitoare la tehnica securităţii;
-  Colaborări cu Servicii SE, pompieri, CMF, poliţie, APL;

Responsabil SSM, cadrele didactice

Septembrie
ianuarie
Dezvoltarea parteneriatelor comunitare în vederea protecţiei integrităţii fizice şi psihice a fiecărui copil
Management
Colaborarea reprezentanţilor insituţiei cu părinţi, reprezentanţii APL, asistent social, alte instituţii cu atribuţii legale în acest sens informarea, aplicarea procedurilor legale în organizarea instituţională şi de intervenţie în cazurile de buz, neglijare, violenţă.
Mapa  cu referire la cazurile de buz, neglijare, violenţă
Directorul, dir.adj.educ., asistenul social, reprezentanţi APL, poliţie
-  Plan de acţiuni de prevenire/
-  intervenţie în cazurile de abuz, neglijare, violenţă;
-  Fişe de sesizare;
-  Chestionare,
-  Rapoarte, note informative;
-  Activităţi comune: proiecte didactice, dezbateri, mese rotunde, seminare;

Directorul

dir.adj.educ


Pe parcursul anului
Capacitate instituţională
Instruirea/formarea continuă a personalului didactic şi didactic auxiliar in domeniul managementului educational si institutional, a părinţilor pentru  aplicarea procedurilor legale în organizarea instituţională şi de intervenţie în cazurile de buz, neglijare, violenţă.

Materiale didactice, informative

Directorul, dir.adj.educ., cadre didactice,
-  Certificate de formare;
-  Materiale didactice (pliante, fluturaşi informativi, filme de scurt metraj, etc.)
-  Activităţi comune: proiecte didactice, dezbateri, mese rotunde, seminare;


dir.adj.educ
Cadre didactice
Șefii comisiilor metodice



Pe parcursul anului
Curriculum/proces educaţional

Planificarea şi realizarea diferitor activităţi şcolare şi extraşcolare de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală cu/fără implicarea părinţilor sau a altor reprezentanţi ai comunităţii


Planuri şi proiecte, materiale didactice

Personalul didactic al liceului, părinţi
-  Proiecte de lungă şi scurtă durată la dirigenţie cu tematica respectivă;
-  Feedback-ul de la bineficiarii relevanţi;
-  Rapoarte, note informative;
-  Fotografii;


Directorul
Dir.edj.instr.
Cadre didactice



Septembrie
Sf.sem., an

Asigurarea accesului tuturor elevilor la servicii de sprijin pentru dezvolare fizică, psihică şi emoţională: centrul de resurse, serviciul psihologic şcolar, etc.

Administraţia,
Psihologul şcolar, dir.adj.educ.
-  Consilierea elevilor de către psihologul şcolare;



Administrația liceului


Pe parcursul anului

Asigurarea serviciilor de suport pentru promovarea unui mod de viaţă sănătos
Management
Planificarea  activităţilor de colaborare cu serviciile de sănătatea publică şi cu alte insituţii cu atribuţii legale în acest sens în promovarea sănătăţii fizice şi mentale, stilului de viaţă sănătos;



Acorduri de colaborare, acte normative in vigoare

Asisitentul medical
Administraţia
-  Program de activitate al serviciului medical;
-  Existenţa şi completarea panou de afişaj periodic;
-  Chestionare, anchete, note informative, rapoarte;
-  Registrul de evidenţă medicală;

Administrația liceului



Asisitentul medical

Psihologul școlar





Pe parcursul anului
Capacitate instituţională
Asigurarea condiţiilor fizice şi materialelor necesare pentru profilaxia problemelor psihoemoţionale ale copiilor; 
Administraţia
Psihologul şcolar,
-  Planul de lucru al psihologului şcolar;
-  Fişe de evidenţă a copiilor (la psiholog);
-  Note informative, rapoarte;
-  Chesionare, teste, anchete;
-  Panou de afişaj;
Curriculum/proces educaţional
Organizarea şi desfăşurarea activităţilor care încurajează şi sprijină elevii să manifeste iniţiativă şi implicare în activităţi de promovare a modului sănătos de viaţă, de prevenire a riscurilor de îmbolnăviri, accident, etc.
Site-uri cu tematica respectivă, programe, proiecte locale, naţionale

Directorul, personalul didactic, membrii comunităţii;
-  Proiectare de lungă durată la orele de dirigenţie;
-  Proiectarea directorului adjunc educaţie;
-  Panoul de afişaj;
-  Planul desfăşurării  zilei sănătăţii;

Directorul, personalul didactic,


 Permanent
Asigurarea accesului elevilor la programe educative ce promovează modul sănătos de viaţă: educaţie pentru sănătate, educaţie sexuală, educaţie nutriţionistă ş.a.
-  Oferta discipline opţionale;
-  Cererile elevilor pentru opţionale;
-  Chestionare, anchete, note informative, raporte;
-  Expoziţii de referinţă cu lucrări ale elevilor;


 Directorul
Dir.dj.instr.
luna mai
a anului pe parcursul anului

Dimensiunea: PARTICIPARE DEMOCRATICĂ


Participarea copiilor la procesul decizional referitor la toate aspectele vieţii şcolare

Management

Aplicarea diferitor mecanisme de informare cu privire la subiecte ce ţin de aspecte ale vieţii şcolare şi participarea elevilor la soluţionarea problemelor şi luarea deciziilor la nivel de instituţie;



Planuri de activitate ale diferitor structuri la nivel de instituţie,
Sugestii ale elevilor

Directorul, directorii adjuncţi, responsabili informare
-  E-mail-ul liceului;
-  Mijloace de informare: ziarul liceului, radioGiurgiu, panoul de afişaj;
-  Reprezentanţi ai elevilor în CP, CA;
-  Chestionare, anchete;
-  Rapoarte ale activităţii elevilor;


Directorul,

Directorii adjuncţi,

Cadrele didactice




Pe tot parcursul anului
Capacitate instituţională
Susţinerea şi încurajarea elevilor în formarea unor grupuri asociative în stil democratic şi implicarea acestora în viaţa şcolii;
Administraţia
Consiliul tinerilor, grupul AI, părinţi;
-  Consiliul Elevilor şi acte ce vizează activitatea acestua;
-  Grupul Amnesty Internaţional la nivel de instituţie;

Curriculum/
proces educaţional

Implicarea elevilor în evaluarea progresului şcolar, în soluţionarea unor probleme


Fise de evaluare, autoevaluare chestionare
Site-ul liceului, alte mijloace media

Cadre didactice,
Administraţia liceului
CEAC
Părinţi, reprezentanţi DGÎ Cahul,
-  Fişe de autoevaluare/evaluare;
-  Organizarea olimpiadelor şcolare locale la disciplinele şcolare;
-  Note informative elaborate;
-  Rapoarte de autoevaluare şa nivel de discipliă, comisie metodică, instituţie;


Cadre didactice,

Administraţia liceului



Conform planului

După necesitate
Asigurarea unuei comunicări eficiente cu implicarea familiei şi comunităţii în procesul decizional
Management
Informarea şi implicarea părinţilor în procesul educaţional şi în diferite structuri cu rol de decizie;

-  Comitetul de părininţi;
-  Reprezentnţi ai părinţilor în CP, CA;
-  Activităţi şcolare şi extraşcolare cu implicarea părinţilor;
-   
Imbunătăţirea condiţiilor de învăţare prin modernizarea bazei didactice, materiale a liceului


Planuri:
 anual
AP
Proiecte degrant,

Directorul
CA, CP, comisia AP, comitetul de părinţi, APL, ptenţiali donatori
-  Achiziţii Publice (cu actele respective)
-  Donaţii ale agenţilor educaţionali;
-  Proiecte cu finanţare nerambursabilă;



Directorul

Șefii structurilor din cadrul liceului




Pe parcursul anului
Capacitate instituţională

Activitatea CA, a Comitetului de Părinţi, a altor structuri asociative ale părinţilor în baza unor planuri coordoate, orientate spre asigurarea unei educaţii de calitate pentru toţi copiii;

-  Plan de activitate al CA;
-  Planuri de acţiune;
-  Procese verbale
Curriculum/
proces educaţional

Organizarea activităţilorde pedagogizarea părinţilor privind educaţia copiilor;
Planuri de activitate Materiale didactice, TIC
Administrţia liceului, psihologul şcolar;
-  Şedinţe cu părinţii la nivel de clasă;
-  Şedinţe generale cu părinţii;
-  Lectorii părinteştei;

Administrația
Cadrele didactice



Permanent




Pregătirea elevilor pentru convieţuire într-o societate interculturală bazatăpe democraţie
Management

Promovarea şi monitorizarea  respectului pentru diversităţi culturale, etnice, lingvistice, religioase;



Proiecte, acorduri de partenerit,  materiale didactice,
site-uri cu tematică respectivă

Directorul
Directori adjuncţi, cadrele didactice, potenţiali parteneri educaţionali


-  Plan managerial;
-  Planificări ale cadrelor didactice;
-  Vizite ale persoanelor din comunitate de diferte etnii, confesiuni religioase;

-  Activităţi educaţionale privind respectarea dversităţii culturale, etnice, lingvistice, religioase;



Directorul

Directori
 adjuncţi,

cadrele didactice




Pe tot parcursul anului
Capacitate instituţională
Tratarea în mod egal a elevilor de diferite etnii şi  culturi; 
Asigurarea condiţiilor, spaţiului educaţional încît să faciliteze comunicarea şi colaborarea între copii de diferită origine etnică, culturală;
Curriculum/
proces educaţional

Promovarea valorilor şi tradiţiilor naţionale prin activităţi şcolare şi extraşcolare cu implicarea elevilor, părinţilor, comunităţii;

Acte normative în vigoare, plan de activitate, Site-uri cu tematică

Directorul, Directorii adjuncţi, potenţiali parteneri educaţionali

-  Activităţi evenimente cu tematică respectivă;
-  Certificare, diplome de participare la diferite  concursuri, festivaluri cu tematica respectivă;
-  Ore demonstrative cu tematica propusă ;


Administrația liceului


cadrele didactice


Permanent
Organizarea activităţilor specifice diferitor comunităţi culturale, etnice,lingvistice, religioase;

-  Planificările cadrelor didactice;
-  Activităţi evenimente cu tematică respectivă;
-   
Conform calendarului

Dimensiunea: EFICIENŢĂ EDUCAŢIONALĂ




Crearea şi asigurarea condiţiilor de organizare şi realizare a unui proces educaţional de calitate. 
Management

Asigurarea calităţii educaţiei prin realizarea integrală a curricula şcolară modernizată , a obiectivelor şi activităţilor din planul de dezvoltare şi planul anual al instituţiei


Acte normative ale ME, DGÎ Cahul








Directorul,


Directorii adjuncţi,


CEAC


Cadrele didactice

-  Proiectul de dezvoltare;
-  Planul anual;
-  Programe operaţionale;
-  Note informative, rapoarte;

Directorul

Directori
 adjuncţi,

cadrele didactice





Pe tot parcursul anului
Elaborarea unui mecanism de monitorizare/automonitorizare a eficienţei educaţionale în instituţie;
Fişe de monitorizareevaluare/
autoevaluare
-  Activitatea CEAC conform regulamentului;
-  Rapoarte de activitate la nivel de cadru didactic, comisie, instituţie;
-  Planuri ale CM, CP;
-  Proceduri interne de monitorizare şi revizuire a planurilor;
-  Analiza rezultatelor obtinute la disciplină, stabilirea unor programe de masuri ameliorative pentru eliminarea disfuncţiilor
Directorul,
Directorii adjuncţi,

CEAC

Monitorizarea aplicarii testărilor/examenelor de absolvire conform metodologiilor aprobate de ME;




Site-ul ME
Metodologii şi alte acte în vigoare,
ROI al insituţiei


Directorul



Conform orarului
Management
Evaluarea obiectivă și responsabilizarea agenților comunitari(analiza rezultatelor sesiunilor de examene cl.IX, BAC, noile accente ale demersului didactice, monitorizarea procesului în scopul eficientizării calității și colaborarea cu părinții în scopul evitării efectelor perturbante în instruire



-  Materiale şi echipamente didactice;
-  Analize, rapoarte, note informative;
-  Spaţii corespunzătoare profilurilor, disciplinelor şcolare;
-  Lista de achiziţii;
-  Registrul de evidenţă a materialelor, cărţilor şi  altor echipamente; 

Administrația liceului


cadrele didactice



Pe tot parcursul anului
Capacitate instituţională
Oragnizarea procesului educaţional  utilizînd echipamente, materiale şi auxilire curriculare necesare aplicării curriculumului naţional în raport cu obiectivele şi misiunea instituţiei;


Cadrele didactice


Permanent
Elaborarea mecanismelor de monitorizare a rezultatelor școlare ale elevilor, de la diagnoză pînă la ameliorare și performanță, proces ce asigură calitatea actului educațional.
Acte normative ale ME;
Decizii ale CP, CA, CEAC
Directorul, directorii adjuncti, sefii comisiilor de specialitate
-  Planuri de activitate;
-  Informatii, rapoarte referitorla controalele frontale, tematice, speciale, asistenţilor la ore, administrarea evaluărilor interne la nivel de clasă şi cadru didactic


Directorul,
Dir.adj.instr.


Conform orarului stabilit
Asigurarea cu personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic calificat conform normativelor în vigoare  pentru buna desfăşurarea procesului educaţional;
Statele de funcţii, legislaţia în vigoare
Directorul
-  Regulament de ordine interioară;
-  Contracte indiviuale de muncă;
-  Fişe ale postului;
-  Fise şi alte documente de evaluare;
-  Dosare personale ale angajaţilor;


Directorul

Inceputde an scolar
Monitorizarea procesului de formare contună a cadrelor didactice şi manageriale în scopul prestării unor servicii de calitate;
Plan departament formare continuă, oferte de formare la nivel de ţară
Directorul, Directorul adjunct instruire
Comisia de atestare
-  Plan de formare continuă;
-  Portofolii de atestare;
-  Planuri de activitate ale comisiilor metodice, a comisiei de atestare;
-  Rapoarte, chestionare, anchete, Certificate de grad ale cadrelor didactice


Directorul,
Dir.adj.instr


Pe tot parcursul anului

Dimensiunea: EDUCAŢIE SENSIBILĂ LA GEN





Asigurarea educaţiei, comunicării şi interrelaţionării copiilor în conformitate cu principiile echităţii de gen
Management
Realizarea planificărilor incluzînd  dimensiunea echitate de gen, prevenirea discriminării de gen;


Ordine, dispoziţii şi regulamnete în vigoare ale ME;

Oferte le prestatorilor de servicii educaţionale (FC)





Administraţia,
Personalul didactic al liceului, psihologul şcolar,
-       Planuri manageriale;
-       Note informtive, rapoarte;
-       Rezultatele chestionarelor, anchetelor elevilor;

Directorul. Directorii adjuncți,
Personalul didactic al liceului,

Început de an școlar;

și pe tot parcursul anului
Organizarea activităţilor curriculare şi extracurriculare de promovare a echităţii de gen;

-  Proiecte didactice;
-  Panoul de afişaj, buletine informative, broşuri;
Asigurarea serviciilor de consiliere şi orientare în domeniul comunicării şi interrelaţionării genurilor;

-  Rapoarte ale consilierului şcolar şi ale administraţiei;
-  Chestionare realizate de elevi,părinţi,

psihologul şcolar



 Periodic
Conform orarului


Capacitate instituţională

Formarea cadrelor didactice în domeniul echităţii de gen prin implicarea în proiecte locale, raionale, naţionale şi internaţionale.
-  Plan formare continuă;
-  Certificate de participare la seminare, traning-uri de formare în domeniu;
-  Implicarea cadrelor didactice în proiecte, programe de promovare a educaţiei de gen;
Directorul. Directorii adjuncți,
Personalul didactic al liceului,
Planificarea resurselor financiare pentru asigurarea instituţiei cu materiale didactice necesare promovării deucaţiei gender


Plan achiziţii
Bugetul instituţiei

Directorul
Contabilul –şef, CA,
-  Plan AP
-  Materiale didactice care promovează educaţia de gen;

Directorul
Contabilul –şef,

Decembrie
Asigurarea spaţiilor şcolare adecvate particularităţilor de gen;

-  Garderobe, vestiare pentru fete /băieţi;
-  WC amenajate pentru ambele genuri;
Dir.adj.gospodarie
Început de an școlar
Curriculum/proces educaţional
Promovarea de către cadrele didactice în activitatea educaţională a unui comportament nediscriminatoriu în raport cu genul;

Chestionare, prevederile ME în domeniu

Administraţia,
Cadrele didactice, elevii
-  Discuţii cu cadrele didactice;
-  Chestionare promovate cu elevii şi părinţii;

Administraţia

Periodic
Aplicarea de către personalul didactic şi didactic auxiliar a  metodologiilor care încurajează participarea echitabilă atît a fetelor cît şi a băieţilor în cadrul procesului educaţional;
-  Proiecte de lecţii,
-  Rapoarte , note informative;
-  Materiale realizate de elevi;


Cadrele didactice


Permanent
Implicarea părinţilor şi a comunităţii în activităţi cu teme privind echitatea de gen;
Proiecte de activitate, recomandarileME, DGÎ Cahul
Administraţia
Părinţi, alţi membri ai comunităţii
-  Feedback-ul din partea elevilor, părinţilor;
-  Note informative referitor la activităţile desfăşurate;

Cadrele didactice

Conform calendarului activităților