Motto: „Calitatea învăţămîntului este
cheia succesului de azi
şi a bunăstării de
miine”
ARGUMENT
Pornind de
la prioritatile politicii educationale ale Ministerului Educaţiei din Republica
Moldova:
ü Calitate
ü Acces la educaţie
ü Performanta
ü Eficienta
ü Diversitate
culturală
ü Standarde europene
ü Învatare/formare
continua
Liceul
Teoretic “Mihai Sadoveanu” din satul Giurgiulești proiecteaza, fundamenteaza si aplica politica
educationala a Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova, privind învatamântul
preuniversitar. Pentru aceasta instituţia şi-a stabilit obiectivele, pentru
anul scolar 2016-2017, în concordanta cu prioritatile si strategia Ministerului
Educatiei, privind asigurarea calitatii
si a accesului la educatie.
Pentru elaborarea
planului managerial si a programului de actiuni pentru anul scolar 2016-2017,
s-au examinat materialele examinate în cadrul Conferinţei pedagogilor,
Standardele de calitate ale instituţiilor de învăţămînt general şi instrumente
de evalluare aferente acestora, si luand in considerare raportul cu privire la indeplinirea obiectivelor
manageriale pentru anul scolar 2015 – 2016 a fost elaborat planul managerial al
liceului nostru.
Rezultatele analizei SWOT
Puncte tari
·
Condiţii bune de
desfăşurare a procesului de învăţare în săli de clasă spaţioase, luminoase.
·
Existenţa unui colectiv de cadre didactice cu pregătire
profesională foarte bună.
·
Acces la reteaua de internet - wi-fi
·
Existenţa şi
dotarea laboratoarelor de chimie, biologie, fizică.
·
Cadre didactice
formatori la nivel local, naţional.
·
Participarea
elevilor la olimpiade, concursuri, festivaluri şcolare cu rezultate bune şi
foarte bune.
·
Profilul sportiv la
etapa liceală.
·
Serviciul
psihologic în liceu
·
Cadre didactice cu
competenţe digitale la un nivel avansat;
· Desfășurarea unor lectii interactive, la diferite discipline in cabinetul de
informatică, biologie, clasa multimedia, sala de lectură a bibliotecii;
·
Posibilitatea
obținerii unor resurse financiare prin inchirierea sălii de sport;
·
Radioul şcolar
„RadioGiurgiu”
·
Înfiinţarea
Asociaţiei Profesorilor şi Părinţilor „Tandem”
·
Implementarea
proiectelor de grant;
· Baza sportivă: sală de sport, sală gimnastică,sala pentru tenisul de masă (5 mese), teren de forbal, teren de minifotbal cu covor artificial ;
· Dotarea instituției cu mijloce informaționale și comunicaționale: proiectoare în 55%din salile de clasă, 3 table interactive, notebook-uri și laptopuri pentru 75% dintre profesori. sistem de evaluare.
- Club de robotică
- Implicare in proiecte internaționale de studiu al limbii engleze;
- Grupul Amnesty Internațional;
- Grupul de Scouți
- Organizarea alimentației elevilor din clasele de gimnaziu și liceu;
- Oferta diversificată a disciplinelor opționale: Educație economică, Educație interculturlă, Educație pentru drepturi și echitate de gen, Educație pentru sănătate, Educație ecologică;
- Prticiparea unui număr considerabil de elevi în schimburi interculturle;
- Oferta variată de activități/cercuri/cluburi/secții sportive;
- Bibliotecă cu sală de lectură dotată cu calculatoare, multifuncționale și alt echipament tehnic.
- Parteneriat de colaborare cu Biblioteca Via Ureche din Galați Romania;
· Tradiţii ale şcolii
Puncte slabe
· Lipsa interesului pentru învăţare din partea elevilor.
·
Implicarea unui
număr mic de cadre didactice în alcătuirea/scrierea de proiecte cu finanţare
externă.
·
Lipsa programelor
informatice educaţionale la disciplinele școlare (soft).
· Suport didactic și metodic pentru disciplina educație fizică la profilul sportiv, etapa liceala
·
Colaborare slabă
între diferite licee;
·
Volum mare de
responsabilităţi ale cadrelor didactice şi manageriale;
·
Pierderea
elevilor cu potenţial intelectual la etapa de trecere de la treapta de
şcolaritate gimnazială spre treapta liceală;
·
Insuficienta
colaborare a părinţilor cu şcoala,
· Lipsa unor manuale la unele disciplini şcolare, sau neracordarea conţinuturilor din
curricula modernizată la manualele actuale;
·
Uzura
fizică şi morală a unei părţi din materialul didactic existent în liceu;
Oportunitati
·
Posibilitatea
dezvoltării unor proiecte educaţionale
internaţionale datorită aşezării geografice.
·
Posibilitatea
dezvoltării de parteneriate cu familia (prin consultaţii cu părinţii şi
lectorate, activităţi dicerse) în vedera reducerii cazurilor de absentism la
elevi şi de abandon şcolar.
·
Lărgirea ofertei de formare continuă a personalului
didactic prin multiple forme
·
Existenta unor
spatii ce pot fi inchiriate in scopul obtinerii unor resurse financiare;
·
Posibilitatea
amenajării unui centru de resurse pentru copiii cu CES.
·
Creşterea accesului la surse de informare,
diversificarea acestora
·
Existenta unor
spații ce pot fi inchiriate in scopul obtinerii unor resurse financiare
Ameninţări
·
Scăderea populaţiei
şcolare cu implicaţii asupra normării personalului didactic şi
a reţelei şcolare;.
·
Preocuparea în mică
măsură a părinţilor în educaţia şi instruirea propriilor copii.
·
Ritmul creşterii
violenţei şcolare.
·
Scăderea interesului pentru profesia didactică,
·
Scăderea
interesului pentru lectură
·
Creşterea
efectivului de elevi pe clase, care îngreunează aplicarea metodelor
interactive, lucru în grup.
·
Insuficienţa fondurilor financiare alocate pentru institutia de invatamint.
·
Creşterea numarului
familiilor cu posibilitati financiare modeste
Migrarea elevilor catre liceele din or. Galați, România