sâmbătă, 11 martie 2017

Motto: „Calitatea învăţămîntului este cheia succesului de azi
 şi a bunăstării de miine”
                                                 ARGUMENT

      Pornind de la prioritatile politicii educationale ale Ministerului Educaţiei din Republica Moldova:
ü   Calitate
ü   Acces la educaţie
ü   Performanta
ü   Eficienta
ü   Diversitate culturală
ü   Standarde europene
ü   Învatare/formare continua
        Liceul Teoretic “Mihai Sadoveanu” din satul Giurgiulești proiecteaza, fundamenteaza si aplica politica educationala a Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova, privind învatamântul preuniversitar. Pentru aceasta instituţia şi-a stabilit obiectivele, pentru anul scolar 2016-2017, în concordanta cu prioritatile si strategia Ministerului Educatiei,  privind asigurarea calitatii si a accesului la educatie.
         Pentru elaborarea planului managerial si a programului de actiuni pentru anul scolar 2016-2017, s-au examinat materialele examinate în cadrul Conferinţei pedagogilor, Standardele de calitate ale instituţiilor de învăţămînt general şi instrumente de evalluare aferente acestora,  si luand in considerare raportul cu privire la indeplinirea obiectivelor manageriale pentru anul scolar 2015 – 2016 a fost elaborat planul managerial al liceului nostru.


Rezultatele analizei SWOT

Puncte tari

·         Condiţii bune de desfăşurare a procesului de învăţare în săli de clasă spaţioase, luminoase.
·         Existenţa  unui colectiv de cadre didactice cu pregătire profesională foarte bună.
·         Acces la reteaua de internet   -  wi-fi
·         Existenţa şi dotarea laboratoarelor de chimie, biologie, fizică.
·         Cadre didactice formatori la nivel local, naţional.
·         Participarea elevilor la olimpiade, concursuri, festivaluri şcolare cu rezultate bune şi foarte bune.
·         Profilul sportiv la etapa liceală.
·         Serviciul psihologic în liceu
·         Cadre didactice cu competenţe digitale la un nivel avansat;
·        Desfășurarea  unor lectii interactive, la diferite discipline in cabinetul de informatică, biologie, clasa multimedia, sala de lectură a bibliotecii;
·         Posibilitatea obținerii unor resurse financiare prin inchirierea sălii de sport;
·         Radioul şcolar „RadioGiurgiu”
·         Înfiinţarea Asociaţiei Profesorilor şi Părinţilor „Tandem”
·         Implementarea proiectelor de grant;
·         Baza sportivă: sală de sport, sală gimnastică,sala pentru tenisul de masă (5 mese), teren de forbal, teren de minifotbal cu covor artificial ; 
·         Dotarea instituției cu mijloce informaționale și comunicaționale: proiectoare în 55%din salile de clasă, 3 table interactive, notebook-uri și laptopuri pentru 75% dintre profesori. sistem de evaluare. 
  •      Club de robotică
  •  Implicare in proiecte internaționale de studiu al limbii engleze; 
  • Grupul Amnesty   Internațional;
  • Grupul de Scouți 
  • Organizarea alimentației elevilor din clasele de gimnaziu și liceu; 
  • Oferta diversificată a disciplinelor opționale: Educație economică, Educație interculturlă, Educație pentru drepturi și echitate de gen, Educație pentru sănătate, Educație ecologică;  
  • Prticiparea unui număr considerabil de elevi în schimburi interculturle;
  • Oferta variată de activități/cercuri/cluburi/secții sportive; 
  • Bibliotecă cu sală de lectură dotată cu calculatoare, multifuncționale și alt echipament tehnic. 
  • Parteneriat de colaborare cu Biblioteca Via Ureche din Galați Romania;
·   Tradiţii ale şcolii

Puncte slabe

·         Lipsa interesului pentru învăţare din partea elevilor.
·         Implicarea unui număr mic de cadre didactice în alcătuirea/scrierea de proiecte cu finanţare externă.
·         Lipsa programelor informatice educaţionale la disciplinele școlare (soft).
·         Suport didactic și metodic pentru disciplina educație fizică la profilul sportiv, etapa liceala
·         Colaborare slabă între diferite licee;

·         Volum mare de responsabilităţi ale cadrelor didactice şi manageriale;
·         Pierderea elevilor cu potenţial intelectual la etapa de trecere de la treapta de şcolaritate gimnazială spre treapta liceală;
·         Insuficienta colaborare a părinţilor cu şcoala,
·         Lipsa unor manuale la unele disciplini şcolare, sau neracordarea conţinuturilor din curricula modernizată la manualele actuale;
·         Uzura fizică şi morală a unei părţi din materialul didactic existent în liceu;


Oportunitati


·         Posibilitatea dezvoltării  unor proiecte educaţionale internaţionale datorită aşezării geografice.
·         Posibilitatea dezvoltării de parteneriate cu familia (prin consultaţii cu părinţii şi lectorate, activităţi dicerse) în vedera reducerii cazurilor de absentism la elevi şi de abandon şcolar.
·         Lărgirea ofertei de formare continuă a personalului didactic prin multiple forme
·         Existenta unor spatii ce pot fi inchiriate in scopul obtinerii unor resurse financiare;
·         Posibilitatea amenajării unui centru de resurse pentru copiii cu CES.
·         Creşterea accesului la surse de informare, diversificarea acestora
·         Existenta unor spații ce pot fi inchiriate in scopul obtinerii unor resurse financiare


Ameninţări


·         Scăderea populaţiei şcolare cu implicaţii asupra normării personalului didactic şi a reţelei şcolare;.
·         Preocuparea în mică măsură a părinţilor în educaţia şi instruirea propriilor copii.
·         Ritmul creşterii violenţei şcolare.
·         Scăderea interesului pentru profesia didactică,
·         Scăderea interesului pentru lectură
·         Creşterea efectivului de elevi pe clase, care îngreunează aplicarea metodelor interactive, lucru în grup.
·         Insuficienţa fondurilor financiare alocate pentru  institutia de invatamint.
·         Creşterea numarului familiilor cu posibilitati financiare modeste
  Migrarea elevilor catre liceele din or. Galați, România