Faceți căutări pe acest blog
duminică, 2 aprilie 2017
sâmbătă, 18 martie 2017
Saptamina chimiei
În perioada 13-17 martie în Liceul Teoretic „M.Sadoveanu” s-au desfășurat activități în cadrul saptamânii chimiei.
Doamna Nastas Nina, profesoară de chimie și biologie, a implicat în activități elevi din diferite clase. Chiar începind cu ziua de luni au fost acroșate postere desene, alte materiale ce țin de domeniul chimiei realizate de elevii liceului.
13 martie - Elevii claselor primare au fost printre primii care au vizitat cabinetul și laboratorul de chimie iar elevii clasei a IX i-au fascinat cu diverse experimente și transformări.
„Totul este chimie” în viziunea elevilor mai mari: stelele sunt chimie, atomii care întra în structura organismelor vii au fost odata în structura stelelor. Hrana este chimie . Eşti ceea ce mănînci, pană la ultima moleculă de grasime din cartofii prajiti ,mancaţi ieri. Aerul este chimie . Toată materia este chimie . Fară cunoştinţe chimice lumea ar fi un loc foarte misterios si foarte putin avansat.
Eroii din povești au explicat unele fenomene. Studiind chimia, aceștiea au găsit soluţia unor transformări.
Elevii claselor primare au urmărit cu atenție cîteva experimente, fiind copleșiți de uimire, entuziasm și curiozitate:

Doamna Nastas Nina, profesoară de chimie și biologie, a implicat în activități elevi din diferite clase. Chiar începind cu ziua de luni au fost acroșate postere desene, alte materiale ce țin de domeniul chimiei realizate de elevii liceului.
13 martie - Elevii claselor primare au fost printre primii care au vizitat cabinetul și laboratorul de chimie iar elevii clasei a IX i-au fascinat cu diverse experimente și transformări.
„Totul este chimie” în viziunea elevilor mai mari: stelele sunt chimie, atomii care întra în structura organismelor vii au fost odata în structura stelelor. Hrana este chimie . Eşti ceea ce mănînci, pană la ultima moleculă de grasime din cartofii prajiti ,mancaţi ieri. Aerul este chimie . Toată materia este chimie . Fară cunoştinţe chimice lumea ar fi un loc foarte misterios si foarte putin avansat.
Eroii din povești au explicat unele fenomene. Studiind chimia, aceștiea au găsit soluţia unor transformări.
Elevii claselor primare au urmărit cu atenție cîteva experimente, fiind copleșiți de uimire, entuziasm și curiozitate:
Experimentul
,,Obţinerea laptelui”
Experimentul
,,Vulcanul chimic”
Experimentul,,Mesajul
invizibil”
Experimentul,,Strălucitor
ca o monedă”
Experimentul,,Balonul”
Experimentul,,Batista
care nu arde”.
În finalul activității doamna Nastas i-a asigurat pe cei mici că cînd vor creşte mai mari vor înţelege mai bine secretul acestor
transformări, asigurându-i că la toate acestea răspunsul le are ,,Chimia”.
15 martie - elevii claselor a VII A și B au prezentat colegilor și profesorilor informații despre elementele sisitemului periodic, proveniența denumirilor acestora, iar doamna profesoar, pentru e verifica cit de bine au memorizat elevii informațiile prezentate a aorganizat un test fulger. elevii au demonstrat cunoștințe profunde la disciplina chimie, cît și aplicabilitatea acestora în cotidian.
16 martie - Concurs de inteligență între 2 echipe formate din elevii claselor a VIII, a IX. pe parcursul celor 5 runde membrii echipelor „Diamant” și „Urmașii lui Mendeleev” au recunoscut formule, și substanțe, au rezolvat ecuații și probleme, au demonstat ingeniozitate, creativitate dar și cunoștințe temeinice la disciplina chimie.
Tot în cadrul saptaminii chimeie au fost prezentate publicului larg creațiile proprii ale elevilor liceului: poezii, povestiri, lucrări artistice, diferite materiale interactive, filmulețe, unele dintre acestea fiind plasate pe diferite platforme educaționale.

marți, 14 martie 2017
Bine ați venit pe blogul Liceului Teoretic „M .Sadoveanu” s. Giurgiulești
Acest blog a fost creat pentru cadrele didactice și elevii liceului, părinții acestora, reprezentanții APL, diverși parteneri educaționali. Acesta are menirea să ne apropie, să ne unească gîndurile, să ne faciliteze acțiunile și să ne ajute să soluționăm împreună probleme, dar și să ne bucurăm de rezultate și performanțe.
Nouă, celor cu experiență de viață, ne revine sarcina de a investi în viitor, a dezvolta și crea condiţii pentru valorificarea potenţialului fiecărui copil, indiferent de starea materială a familiei, mediul de reşedinţă, apartenenţa etnică, limba vorbită sau opţiunile religioase. Cred că e timpul să culegem roadele reformelor educaționale din ultimii ani și chiar să ne bucurăm de succese. Îmi doresc ca fiecare cetățean să conștientizeze rolul școlii în dezvoltarea potențialului uman, iar școala să fie aproape de fiecare copil și să-i deschidă noi orizonturi. Cadrele didactice le îndemn să accepte schimbările care conduc spre evoluție și să foloseasca metode moderne de predare/învățare/ evaluare, să asigure dreptul fiecărui copil de a beneficia de educație de calitate, devenind capabil să se ajusteze schimbărilor și să se integreze ușor în societate.
Zilnic să implantăm valori morale şi culturale în tînăra generație, dar şi să schimbăm atitudini, comportamente și mentalităţi ale maturilor…
Cu profund respect directorul liceului Silvia MACHIDON
sâmbătă, 11 martie 2017
Motto: „Calitatea învăţămîntului este
cheia succesului de azi
şi a bunăstării de
miine”
ARGUMENT
Pornind de
la prioritatile politicii educationale ale Ministerului Educaţiei din Republica
Moldova:
ü Calitate
ü Acces la educaţie
ü Performanta
ü Eficienta
ü Diversitate
culturală
ü Standarde europene
ü Învatare/formare
continua
Liceul
Teoretic “Mihai Sadoveanu” din satul Giurgiulești proiecteaza, fundamenteaza si aplica politica
educationala a Ministerului Educaţiei al Republicii Moldova, privind învatamântul
preuniversitar. Pentru aceasta instituţia şi-a stabilit obiectivele, pentru
anul scolar 2016-2017, în concordanta cu prioritatile si strategia Ministerului
Educatiei, privind asigurarea calitatii
si a accesului la educatie.
Pentru elaborarea
planului managerial si a programului de actiuni pentru anul scolar 2016-2017,
s-au examinat materialele examinate în cadrul Conferinţei pedagogilor,
Standardele de calitate ale instituţiilor de învăţămînt general şi instrumente
de evalluare aferente acestora, si luand in considerare raportul cu privire la indeplinirea obiectivelor
manageriale pentru anul scolar 2015 – 2016 a fost elaborat planul managerial al
liceului nostru.
Rezultatele analizei SWOT
Puncte tari
·
Condiţii bune de
desfăşurare a procesului de învăţare în săli de clasă spaţioase, luminoase.
·
Existenţa unui colectiv de cadre didactice cu pregătire
profesională foarte bună.
·
Acces la reteaua de internet - wi-fi
·
Existenţa şi
dotarea laboratoarelor de chimie, biologie, fizică.
·
Cadre didactice
formatori la nivel local, naţional.
·
Participarea
elevilor la olimpiade, concursuri, festivaluri şcolare cu rezultate bune şi
foarte bune.
·
Profilul sportiv la
etapa liceală.
·
Serviciul
psihologic în liceu
·
Cadre didactice cu
competenţe digitale la un nivel avansat;
· Desfășurarea unor lectii interactive, la diferite discipline in cabinetul de
informatică, biologie, clasa multimedia, sala de lectură a bibliotecii;
·
Posibilitatea
obținerii unor resurse financiare prin inchirierea sălii de sport;
·
Radioul şcolar
„RadioGiurgiu”
·
Înfiinţarea
Asociaţiei Profesorilor şi Părinţilor „Tandem”
·
Implementarea
proiectelor de grant;
· Baza sportivă: sală de sport, sală gimnastică,sala pentru tenisul de masă (5 mese), teren de forbal, teren de minifotbal cu covor artificial ;
· Dotarea instituției cu mijloce informaționale și comunicaționale: proiectoare în 55%din salile de clasă, 3 table interactive, notebook-uri și laptopuri pentru 75% dintre profesori. sistem de evaluare.
- Club de robotică
- Implicare in proiecte internaționale de studiu al limbii engleze;
- Grupul Amnesty Internațional;
- Grupul de Scouți
- Organizarea alimentației elevilor din clasele de gimnaziu și liceu;
- Oferta diversificată a disciplinelor opționale: Educație economică, Educație interculturlă, Educație pentru drepturi și echitate de gen, Educație pentru sănătate, Educație ecologică;
- Prticiparea unui număr considerabil de elevi în schimburi interculturle;
- Oferta variată de activități/cercuri/cluburi/secții sportive;
- Bibliotecă cu sală de lectură dotată cu calculatoare, multifuncționale și alt echipament tehnic.
- Parteneriat de colaborare cu Biblioteca Via Ureche din Galați Romania;
· Tradiţii ale şcolii
Puncte slabe
· Lipsa interesului pentru învăţare din partea elevilor.
·
Implicarea unui
număr mic de cadre didactice în alcătuirea/scrierea de proiecte cu finanţare
externă.
·
Lipsa programelor
informatice educaţionale la disciplinele școlare (soft).
· Suport didactic și metodic pentru disciplina educație fizică la profilul sportiv, etapa liceala
·
Colaborare slabă
între diferite licee;
·
Volum mare de
responsabilităţi ale cadrelor didactice şi manageriale;
·
Pierderea
elevilor cu potenţial intelectual la etapa de trecere de la treapta de
şcolaritate gimnazială spre treapta liceală;
·
Insuficienta
colaborare a părinţilor cu şcoala,
· Lipsa unor manuale la unele disciplini şcolare, sau neracordarea conţinuturilor din
curricula modernizată la manualele actuale;
·
Uzura
fizică şi morală a unei părţi din materialul didactic existent în liceu;
Oportunitati
·
Posibilitatea
dezvoltării unor proiecte educaţionale
internaţionale datorită aşezării geografice.
·
Posibilitatea
dezvoltării de parteneriate cu familia (prin consultaţii cu părinţii şi
lectorate, activităţi dicerse) în vedera reducerii cazurilor de absentism la
elevi şi de abandon şcolar.
·
Lărgirea ofertei de formare continuă a personalului
didactic prin multiple forme
·
Existenta unor
spatii ce pot fi inchiriate in scopul obtinerii unor resurse financiare;
·
Posibilitatea
amenajării unui centru de resurse pentru copiii cu CES.
·
Creşterea accesului la surse de informare,
diversificarea acestora
·
Existenta unor
spații ce pot fi inchiriate in scopul obtinerii unor resurse financiare
Ameninţări
·
Scăderea populaţiei
şcolare cu implicaţii asupra normării personalului didactic şi
a reţelei şcolare;.
·
Preocuparea în mică
măsură a părinţilor în educaţia şi instruirea propriilor copii.
·
Ritmul creşterii
violenţei şcolare.
·
Scăderea interesului pentru profesia didactică,
·
Scăderea
interesului pentru lectură
·
Creşterea
efectivului de elevi pe clase, care îngreunează aplicarea metodelor
interactive, lucru în grup.
·
Insuficienţa fondurilor financiare alocate pentru institutia de invatamint.
·
Creşterea numarului
familiilor cu posibilitati financiare modeste
Migrarea elevilor catre liceele din or. Galați, România
Planul de activitate al CA anul de studii 2016-2017
Plan de activitate
al CA în anul de studii 2016-2017
CA se întruneşte în
fiecare lună –
ultima zi de joi
din luna
Perioada realizării
|
Unitatea de conţinut
|
Responsabilii
|
August
|
1. Aprobarea graficului și a tematicii ședințelor Consiliilor de
Administrație, ale Consiliilor Profesorale, în anul școlar 2016-2017
2. Aprobarea
planulului managerial anual
3. Optimizarea
resurselor umane în vederea eficientizării procesului educaţional şi a
mijloacelor bugetare: tarifierea cadrelor didactice.
4. Metodologia de
funcţionare a instituţiei publice cu autonomie financiară. Executarea
bugetului.
5. Repartizarea
orelor conform prevederilor Planului-cadru pentru anul de studii 2016-2017.
6. Aprobarea orelor
opţionale, cercurilor şi secţiilor sportive.
7. Familiarizarea
cu documentele reglatoare a procesului educaţional la nivel de
instituţie.
8. Rezultatele
activităţii Comisiei de admitere în clasele a X-a şi I-a; Completarea
claselor incomplete.
9. Pregătirea
liceului pentru începutul anului de studii: documentația, cabinetele de
studiu și a clădirii. Asigurarea bazei tehnico-materială.
10. Aprobarea
planului de activitate al liceului pentru anul de studii 2016-2017.
11. Validarea comisiilor metodice și de lucru
12. Totalurile
examenului medical realizat de colaboratorii liceului.
|
Directorul
Directorul
Directorul
Directorul
Directorul
Directorul
Directorul
Directorul adjunct
Directorul
Directorul
Asistentul medical
|
Septembrie
|
1. Aprobarea schemei
orare
2. Asigurarea condiţiilor
sanitaro-igienice în instituţie;
3. Monitorizarea
rezultatelor acordării ajutorului material de la Primăria localitatii în
scopul şcolarizării elevilor din familiile social-vulnerabile.
4. Aprobarea
planului de masuri cu privire la Protecţia
Civilă şi Sănătatea şi Securitatea muncii..
5. Asigurarea
elevilor cu manuale şcolare.
6. Demararea
procesului de atestare și formare continua a cadrelor didactice și
manageriale: probleme, sugestii, asistenţă metodică.
7. Executarea
bugetului.
8. Organizarea
alimentaţiei elevilor.
|
Directorul adjunct instruire
Directorul
Directorul adjunct educatie
Pers.responsabila
Bibliotecara
Directorii-adjuncţi
Contabil-șef
Asistentul medical
|
Octombrie
|
1. Evaluarea
indicilor de şcolarizare şi stabilirea unor măsuri de prevenire a abandonului
şcolar.
2. Asigurarea
continuităţii predării disciplinelor şcolare: de la treptele: primară,
gimnazială şi liceală.
3. Asigurarea instituţiei cu registre şcolare. Respectarea
Instrucţiunii privind completarea documentaţiei şcolare (registre, dosare).
4. Rezultatele
evaluării stării sănătăţii elevilor şi aprobarea listelor nominale din
grupele medicale de ocupaţie la educaţia fizică.
5. Rezultatele
efectuării testelor psihologice pentru elevii claselor I, V, IX, X, indeosebi
clasele nou formate.
6. Raport despre
executarea bugetului.
Planul bugetar pentru noul
an 2016
|
Directorul
Directorii-adjuncţi
Directorii adjuncţi
Asistentul medical
Psihologul şcolar
Contabilul-şef
|
Noiembrie
|
1. Respectarea
Regulamentului igienico-sanitar în instituţie şi organizarea măsurilor de
diminuare a riscului răspîndirii bolilor respiratorii.
2. Organizarea şi
desfăşurarea salubrizării teritoriului adiacent şi pregătirea instituţiei
către sezonul rece.
3. Monitorizarea
activităţii Comisiei de atestare: asitarea la activitățile educaționale din
cadrul procesului de atestare a cadrelor didactice.
4. Reuşita elevilor
din clasele de liceu: admiterea la sesiunea de iarnă.
5. Eficientizarea
competenţelor diriginţilor în asigurarea protecţiei elevilor de orice formă
de abuz şi neglijare în cadrul liceului.
6. Aprobarea planificării anuale a concediilor de odihnă
7. Proiect al
planului bugetar şi a planului de achiziţii pentru anul 2017;
8. Organizarea Festivalului
Colindelor şi a sarbatorilor de iarna
|
Asistentul medical
Director adjunct gospodarie
Directorul adjunct instruire
Directorul
Directorul adjunct instruire
Directorul
Contabilul-şef
Directorul adjunct educatie
|
Decembrie
|
1. Situatia inventarului scolii / Raportul comisiei de casare
2. Respectarea
graficului de realizare a orelor extraşcolare și exracurriculare. Asigurarea
lor didactică.
3. Calitatea
evidenţei frecvenţei elevilor la lecţii. Prevenirea abandonului şi eşecului
şcolar.
4. Raport de
activitate al CEAC în I semestru:
5. Analiza parcurgerii materiei si evaluării ritmice a elevilor,
6. Aprobarea repartitiei bugetului pentru anul 2017;
7. Aprobarea planului de achizitii pentru anul 2017;
|
Directorul
Director adjunct educaţie
Director
Reprezentant CEAC
Directorul adjunct instruire
Contabil-şef
Director
|
Ianuarie
|
1. Raportului privind starea si calitatea educatiei în semestrul I
2. Realizarea
cerinţelor curriculare şi a Planului-cadru la finele I semestru.
3. Totalurile
susţinerii evaluărilor şi tezelor semestriale în treptele gimnaziale şi
liceale.
4. Rezultatele controlului
individual al cadrelor didactice supuse procesului de atestare.
5. Impactul
activităţilor extraşcolare dedicate sărbătorilor de iarnă în vederea formării
sistemului de valori la elevi.
6. Organizarea
întîlnirii cu absolvenții liceului.
7. Raport despre
economisirea resurselor energetice.
|
Directorul
Directorii adjuncţi
Directorii adjuncţi
Director adjunct
Director adjunct educatie
Dirigintii claselor a XII
Director adjunct gospodarie
|
Februarie
|
1. Totalurile
monitorizării valorificării fondului de carte şi păstrării manualelor şcolare
de către elevi.
2. Respectarea
cerinţelor sanitaro-igienice în cantina şcolii. Alimentaţia elevilor;
3. Aprobarea
planului bilunarului ecologic.
4. Implicarea
părinţilor în procesul educaţional: constatări.
|
Bibliotecara
Asistentul medical
Reprezentant catedră
Directorul
|
Martie
|
1. Analiza rezultatelor
obtinute de elevii liceului la olimpiadele scolare
2. Aprobarea programului pentru saptamana Şcoala Altfel - „Sa stii mai multe, sa fii mai bun”
3. Cu privire la
renovarea bazei tehnico-materiale a instituţiei în perioada septembrie 2016 –
martie 2017.
4. Informaţii
refritor la sesizarea cazurilor de abuz, violenţă la nivel de instituşie
5. Executarea
bugetului conform clasificaţiei bugetare.
|
Directorul adjunct instruire
Directorul
Directorul
Directorul adjunct educaţie
Contabilul-sef
|
Aprilie
|
1. Lucrari necesare
pentru întretinerea si îmbunatăţirea bazei materiale scolare
2. Rezultatele
activităţilor dedicate decadelor comisiilor metodice.
3. Analiza
sistemului intern de evaluare a cunoştinţelor elevilor.
4. Analiza
rezultatelor pretestării elevilor claselor a IX, XII-a.
5. Analiza datelor
referitor la alimentaţia elevilor liceului;
6. Analiza
activităţilor desfăşurate în săptămîna Şcoala Altfel.
7. Proiectarea
lucrărilor de reparaţii pe perioada verii - 2017
|
Directorul
Directorul adjunct instruire
Directorul adjunct instruire
Asistentul medical
Directorul
|
Mai
|
1. Realizarea
planurilor de activitate la disciplinele de studii.
2. Evaluarea rezultatelor învățării și
promovării elevilor la toate treptele de școlaritate.
3. Monitorizarea
activităţilor desfăşurate în cadrul bilunarului ecologic şi orientării
profesionale.
4. Realizarea
planului de activitate pentru anul curent de studii; organizarea și
desfășurarea examenelor de absolvire.
5. Raport despre
activitatea instituţiei în regim de autonomie
financiară.
|
Directorul
Directorii-adjuncţi
Profesorii responsabili
Directorii adjuncți
Contabil-şef
|
Iunie
|
1. Respectarea
Instrucţiunii privind completarea şi predarea documentaţiei şcolare (cataloage, dosare ale
elevilor) la sfîrşit de an şcolar.
2. Analiza
rezultatelor tezelor semestriale de vară.
3. Rezultatele
returnării manualelor şcolare şi a literaturii artistico-didactice în
bibliotecă. Analiza lecturii
elevilor pe clase în anul de studii 2016-2017
4. Realizarea
planului Protecţiei Civile în caz de situaţii excepţionale şi a planului
Protecţiei Muncii.
5. Realizarea
planului de activitate a serviciului de asistenţă psihologică.
6. Dare de seamă
despre activitatea realizată în anul de studii 2016-2017
7. Propuneri la
Planul de activitate pentru anul de studii 2017-2018.
8. Raport de
activitate al CEAC la sfîrşit de an şcolar;
9. Raport despre
activitatea instituţiei în regim de autonomie
financiară.
10. Pregătirea
instituţiei către noul an de studii: reparaţia clădirii, încăperilor,
teritoriului, etc.
11. Stabilirea
obiectivelor planului managerial pentru anul de studii 2017-2018;
|
Directorii adjuncti
Bibliotecara
Persoana responsabilă
Psihologul şcolar;
Directorul
Directorul
Preşedintele CEAC
Contabilul-şef
Directorul
|
Abonați-vă la:
Postări (Atom)