Insituţia Publică Liceul Teoretic „M.
Sadovoveanu” s. Giurgiuleşti
Aprobat Consiliul de Administraţie ______________________
Proces-Verbal nr.___ din
__________________
Aprobat
şef Direcţia Generală Învăţămînt CahuL
Avram Micinschi _____________________
PLAN DE ACTIVITATE
AL INSITITUTIEI PUBLICE LICEUL TEORETIC
,, M. SADOVEANU”
pentru anul de studii 2017-2018
Giurgiuleşti 2017
|
Motto: „Calitatea învăţămîntului este cheia succesului de azi
şi a bunăstării de miine”
ARGUMENT
Pornind de la prioritatile politicii
educationale ale Ministerului Educaţiei din Republica Moldova:
·
Asigurarea calităţii în
învățământ,
·
modernizarea curriculară,
·
salarizarea orientată
spre motivarea performanței cadrelor didactice,
·
consolidarea activității
de cercetare în instituțiile de învățământ,
·
alimentarea sănătoasă a
copiilor şi elevilor,
·
dezvoltarea educației
incluzive,
·
formarea profesională pe
parcursul întregii vieţi,
·
evaluarea externă a
calităţii programelor şi a instituţiilor de învățământ – acestea și încă alte
priorități ale Ministerului Educației au fost identificate pentru perioada 2016-2020
Liceul Teoretic “Mihai Sadoveanu”
proiecteaza, fundamenteaza si aplica politica educationala a Ministerului
Educaţiei al Republicii Moldova, privind învatamântul preuniversitar. Pentru
aceasta instituţia şi-a stabilit obiectivele, pentru anul scolar 2017-2018, în
concordanta cu prioritatile si strategia Ministerului Educatiei, privind asigurarea calitatii si a accesului
la educatie.
|
Analiza PEST
POLITICULDin punct de
vedere legislativ si organizatoric, învatamântul preuniversitar în R.Moldova este
reglementat
prin urmatoarele documente:
·
Codul educaţiei al Republicii Moldova, nr.152 din
23.11.2014;
·
Ordin
nr. 624 din 12 iulie 2017, Cu
privire la aprobarea modificărilor și completărilor în anexa ordinului nr. 454
din 7 iunie 2017
·
Ordin
nr. 471 din 14 iunie 2017, Cu
privire la admiterea elevilor în învățământul liceal, sesiunea 2017
·
Ordinul
nr. 253 din 26 aprilie 2017, Cu
privire la organizarea și desfășurarea procesului educațional în învățământul
preșcolar, primar, gimnazial, liceal
·
Ordinul
nr 180 din 29 martie 2017 Cu
privire la aprobarea Planului-cadru pentru învățământul primar, gimnazial și
liceal, anul de studii 2017-2018
·
Ordinul
nr. 129 din 13 martie 2017, Cu
privire la aprobarea Instructiunilor privind completarea catalogului scolar
·
Ordinul
nr. 148 din 21 martie 2017, Cu
privire la înscrierea copiilor în clasa I în anul de studii 2017-2018
·
Ordinul
nr.1096 din 30 decembrie 2016 cu
privire la aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a
claselor și grupelor cu program prelungit
·
Ordinul
nr.1095 din 30 decembrie 2016 Cu
privire la aprobarea Regulamentului-tip de organizare și funcționare a
Consiliului de Etică al instituției de învățământ general
·
Ordinul
nr.1090 din 29 decembrie 2016 cu
privire la aprobarea Instrucțiunii privind evaluarea elevului din învățământul
primar și secundar general
·
Ordinul
nr.1068 din 20 decembrie 2016 cu
privire la organizarea și coordonarea activitații în procesul de dezvoltare a
Curriculumului național
·
Ordinul
nr. 859 din 04 octombrie 2016 Cu
privire la aprobarea modulului „Dezvoltarea personală și proiectarea carierei”
în cadrul disciplinei școlare Educație civică și Dirigenție
·
Ordin
nr. 638 din 30 iunie 2016 cu
privire la aprobarea Regulamentului privind evaluarea și notarea rezultatelor
școlare, promovarea și absolvirea în învățămîntul primar și secundar
·
Ordinul
nr. 235 din 25 martie 2016 cu
privire la aprobarea Regulamentului - tip de organizare și funcționare a
instituțiilor de învățămînt primar și secundar, ciclul I și II
·
Ordin
nr. 862 din 07 septembrie 2015 cu
privire la aprobarea curricula. Standarde
de competenţe digitale ale elevilor din ciclul primar, gimnazial şi liceal. Standarde de competențe digitale
pentru cadrele didactice din învățămîntul general
·
Ordin
nr. 581 din 24 iunie 2015 cu
privire la standartele minime de dotare a şcolilor primare, gimnaziilor şi
liceelor cu mijloace TIC
·
Ordin
nr. 559 din 12 iunie 2015 cu
privire la prevenirea si combaterea abandonului si absenteismului scolar
·
Instrucțiunea
privind evaluarea și dezlovtzrea elevului din învățământul primar și
secundar general
Alte ordine, hotărâri şi dispoziţii ale Ministerului Educaţiei.
|
Comunitatea locală este
deschisă dialogului constructiv.
ECONOMICUL:
Satul Giurgiuleşti este o localitate cu un nivel de trai
mediu, peste 50% dintre locuitori au un loc de lucru stabil. Încadraţi în muncă sunt specialiştii
de sfera bugetară.Un loc de muncă stabil, asigurat motivează părinţii de a
rămîne în ţară, alături de copii. Totuşi 15 % dintre copii sunt în grija unui
părinte, celălalt fiind la muncă peste hotare.
În ultimii trei ani, mai bine de 15
copii au plecat la studii peste
hotare, împreună cu familia, stabilindu-se
cu traiul în alte ţări, fapt ce a
cauzat o micşorare anumărului de elevi. O altă cauză a scăderii populaţiei
şcolareeste şi natalitatea în descreştere la nivel de localitate. Prin urmare,
se micşorează şi bugetul instituţiei, aşa cum acesta se
calculează după formula de finanţare reieşind din numărul de elevi (cost per
elev).
SOCIALUL:
Satul Giurgiuleşti este populat de moldoveni .Populaţia satului
este aproximativ 3200 locuitori, fiind în descreştere în ultimi 5 ani. Motivul
este unul cunoscut: veniturile mici ale populaţiei şi lipsa locurilor de muncă.
Totodată în
localitate îşi desfăşoară activitatea un
şir de organizaţii, instituţii de stat, agenţi economici: 2 puncte vamale de
trecerea frontierei, Poliţie de frontieră, port cu terminal cerealier, terminal de pasageri,
staţii peco şi peste 60 agenţi economici pe teritoriul Portului Liber
Internaţional Danubius - unde sunt angajaţi cetateni din sat şi din
localităţile învecinate.
Prin urmare, în
sat este permanent un flux mare de populaţie şi transport mic şi de mare
tonaj..
TEHNOLOGICUL:
În
instituţie există o sălă cu calculatoare cu 11 calculatoare procurate recent,
conectare la internet - fibră optică, zone WI-FI latoate etajele și in blocul
claselor primare; o sală multimedia dotată cu o tablă interactivă şi 20 tablete
pentru desfăşurarea orelor la diferite discipline; o tablă interactivă în
cabinetul de biologie, un sisitem de evaluare care poate fi folosit de oricine
cu condiţia să dispună de un calculator şi un proiector; o tablă interactive în
blocul claselor primare pentru cele 4 clase mici, 11 proiectoare instalate in
salile de clasă, 20 cadre didactice dotate cu ntbook-uri pentru desfășurarea
orelor, calculatoare în cabinetele
administraţiei, psihologului şcolar, în laboratorul de fizică; 8 calculatoare
în biblioteca şcolară conectate la internet, un set de echipament necesar
proiectiei în sala de lectură, alte 2 proiectoare, care pot fi utilizate in afara salilor de
clasă, 4 multifuncţionale A4 si unul A3 care satisfac necesităţile elevilor,
personalului liceului , comunităţii. Instituția dispune de 6 seturi de robotică și
3 extinderi pentru activitatea clubului de robotică și recent va fi organizata
si dotata o clasăa viitorului – Future Classroom lab.
Tehnologiile
sunt o resursă prioritara in instituție, ceea ce ofera posibilitate cdarelor
didactice sa organizeze lectii interactive, interesante, intrer- și
trans-disciplinare.
|
Rezultatele analizei SWOT
Puncte tari
·
Baza materiala
corespunzatoare capabila sa asigure un învatamânt eficient,
formativ-performant, în concordanta cu specificul scolii; .
·
Existenţa unui
colectiv de cadre didactice cu pregătire profesională foarte bună.
·
Acces la informaţie prin intermediul internet-ului.
·
Existenţa şi dotarea laboratoarelor de chimie, biologie,
fizică, clasă multimedia, FCL.
·
Cadre didactice formatori la nivel local, naţional.
·
Participarea elevilor la olimpiade, concursuri,
festivaluri şcolare cu rezultate bune şi foarte bune.
·
Profilul sportiv la etapa liceală.
·
Serviciul psihologic în liceu
·
Cadre didactice cu competenţe digitale;
·
Comunicarea online in cadrul comunitatii școlare
·
Posibilitatea sustinerii unor lectii interactive, la
diferite discipline in cabinetul de informatică, biologie, clasa multimedia,
FCL, sala de lectură a bibliotecii;
·
Posibilitatea obținerii unor resurse financiare prin
inchirierea sălii de sport;
·
Radioul şcolar „RadioGiurgiu”
·
Înfiinţarea Asociaţiei Profesorilor şi Părinţilor
„Tandem”
·
Implementarea proiectelor de grant;
·
Sală de gimnastică, tenis;
·
Sistem de evaluare (mijloace TIC);
·
Tradiţii ale şcolii
Puncte slabe
·
Lipsa interesului pentru învăţare din partea unor elevi.
·
Lipsa programelor informatice educaţionale (soft).
·
Lipsa unui site şi blog al liceului.
·
Slaba motivaţie financiară a cadrelor didactice
·
Colaborare slabă între diferite licee;
·
Volum mare de responsabilităţi la cadrele didactice şi
manageriale;
·
Pierderea elevilor cu potenţial intelectual la
etapa de trecere de la treapta de şcolaritate gimnazială spre treapta liceală;
·
Insuficienta colaborare a părinţilor cu
şcoala,
·
Neimplicarea unor cadre didactice atât în
propria dezvoltare profesională, cât şi în actul educaţional şi decizional;
·
Lipsa manualelor la unele disciplini şcolare,
sau neracordarea conţinuturilor din curricula modernizată la manualele actuale;
·
Uzura fizică şi morală unor materiale didactice existente în liceu;
·
Venituri extrabugetare mici
Oportunitati
·
Posibilitatea dezvoltării
unor proiecte educaţionale internaţionale datorită aşezării geografice.
·
Posibilitatea desfășurării unor activități/proiecte
invative interactive in FCL..
·
Lărgirea
ofertei de formare continuă a personalului didactic prin multiple forme
·
Existenta unor spatii ce pot fi inchiriate in scopul
obtinerii unor resurse financiare;
·
Posibilitatea amenajării unui centru de resurse pentru
copiii cu CES.
·
Creşterea
accesului la surse de informare, diversificarea acestora
·
Existenta unor spații ce pot fi inchiriate in scopul
obtinerii unor resurse financiare
·
Existenţa posibilităţii de a aplica pentru realizarea de proiecte educative, recunoscute la nivel
naţional.
·
Dezvoltarea uor parteneriate cu asociatii
care promoveaza actiunile de voluntariat
Ameninţări
·
Scăderea populaţiei şcolare cu implicaţii asupra normării
personalului didactic şi a reţelei şcolare;.
·
Preocuparea în mică măsură a părinţilor în educaţia şi
instruirea propriilor copii.
·
Ritmul creşterii violenţei şcolare.
·
Scăderea
interesului pentru profesia didactică,
·
Scăderea interesului pentru lectură
·
Creşterea efectivului de elevi pe clase, care îngreunează
aplicarea metodelor interactive, lucru în grup.
·
Insuficienţa
fondurilor financiare alocate pentru
institutia de invatamint.
·
Creşterea numarului familiilor cu posibilitati financiare
modeste
·
Migrarea elevilor catre liceele din or. Galați, România
·
Consecinţele crizei economice continuă să
se facă simţite din punct de vedere al finanţării sponsorizării activităţilor
educative şi extraşcolare din partea părinţilor, agenţilor economici,
Consiliului local;
DATE GENERALE
Raion/municipiu
|
Cahul
|
Localitate
|
Giurgiuleşti
|
Denumirea
instituţiei
|
Instituţia
Publică Liceul Teoretic "Mihai
Sadoveanu"
|
Tipul
instituţiei
|
Liceu Teoretic
|
Limba de
instruire
|
limba română
|
Telefon
|
029968243
|
Adresa
|
str.Independenţei,
s Giurgiuleşti, r. Cahul
|
E-mail
|
liceulgiurgiulesti@gmail.com
|
Nr. de schimburi
|
1
|
Tipul de
proprietate
|
de stat
|
Forma de
învățămînt
|
de zi
|
Instituţia Publică
Liceul Teoretic „Mihai Sadoveanu” este situat în centrul satului Giurgiuleşti.Cele
trei blocuri au fost construite in diferite perioade de timp: Blocul central - în anul 1967, mai tîrziu, prin anii 1980-1985
au fost construite blocul claselor primare şi cantina şcolară. Spaţiul se
utilizează 100 %.
CAPACITATE INSTITUŢIONALĂ
·
Evoluţia cadrelor
didactice din instituţie
Total
cadre didactice/de conducere la 15.09.2016
|
3
|
Total
cadre didactice/de conducere la 31.05.2017
|
3
|
|
Personal de
conducere la 15.09.2016
|
3
|
Personal de
conducere la 31.05.2017
|
3
|
|
Cadre didactice
la 15.09.2016
|
33
|
Cadre didactice
la 31.05.2017
|
33
|
|
Tineri
specialiști la 15.09.2016
|
0
|
Tineri
specialiști la 31.05.2017
|
0
|
|
Cadre
didactice de vârstă pensionară la 15.09.2016
|
6
|
Cadre
didactice de vârstă pensionară la 31.05.2017
|
8
|
|
Cadre
didactice cu 1-2 ani până la pensie la 15.09.2016
|
0
|
Cadre
didactice cu 1-2 ani până la pensie la 31.05.2017
|
0
|
|
Cadre
didactice angajate pe parcursul anului
|
0
|
Cadre
didactice plecate din instituţie pe parcursul anului
|
0
|
|
Total
cadre didactice necesare la 15.09.2016
|
0
|
Posturi vacante
la 31.05.2017
|
0
|
·
Ponderea personalului didactic
calificat
|
|
|
Elevi:
În clasele primare
studiază 109 elevi
În treapta
gimnazială sunt 148 elevi:
În clasele de
liceu sunt 85 elevi:
Total în instituţie
342 de elevi
Provin din medii
sociale diverse, cu o stare materială variată şi capacităţi intelectuale
diferite
·
Baza materială:
Suprafața totală (metri
pătrați) – 2357 m2
Centrul Metodic
pentru corpul profesoral;
35 săli de clasă
dintre care:
1 sală de sport;
2 vestiare pentru fete
/băieţi
2 mini-săli pentru alte
discipline sportive;
2 ateliere şcolare (fete /
băieţi);
Cabinetul psihologului şcolar
(dotat cu calculator,imprimantă)
Cabinetul asistentului
medical
Cabinetul contabilului-şef
Cantină
Teren de sport, miniteren
de fotbal, teren de volei
|
6 săli pentru
invăţământul primar
28 săli utilizate la treapta gimnazială
şi liceală
3 săli specializate de limba română
1 sală specializate de istorie
2 săli specializate de matematică
1 sală cu laborator de
biologie ( tabla interactivă)
1 sală cu laborator de chimie
1 sală cu laborator de fizică
1 clasă multimedia- tabla interactivă şi 20 tablete
1sala de geografie
3 săli pentru studierea limbilor
străine
1 sală de calculatoare pentru
informatică (11calc.)
1 sală de festivităţi
1 bibliotecă cu sală de lectură
dotată cu calculatoare şi multifuncţionale cu un fond de
24000 exemplare;
5 săli cu mobilier
individual
|
învăţăm pentru a face,
învăţăm pentru
a fi
şi învăţăm
pentru a fi în comunitate.
VIZIUNEA
Elevi cu o educaţie
care să răspundă valorilor morale şi etice
fundamentale ,
cu o pregătire
generală bună, competenţe necesare inserţiei profesionale şi sociale,
atitudine şi
responsabilitate civică, capabili să se adapteze in societatea modernă, în
continuă scimbare .
MISIUNEA
Liceul Teoretic "M.
Sadoveanu" din s. Giurgiuleşti contribuie la dezvolatarea fiecarui elev la
potentialul său maxim de catre un colectiv profesoral
profesionist, punînd accentul pe dezvoltarea valorilor, a competentelor, care ii permit să devină un cetăţean implicat si responsabil.
Şcoala nostră are porţile deschise pentru toţi cei care au
nevoie de educaţie, indiferent de etnie, religie sau tip de minoritate socială.
Printr-o ofertă curriculară diversă şi artactivă, printr-un învăţămînt centrat
pe competenţele cerute de specificul societăţii de zi şi prin pasiunea cadrelor
didactice de o înaltă ţinută profesionistă şi morală, dorim să formăm
personalităţi umane complexe.
Optăm pentru construirea unei
comunități de invațare în care elevii, profesorii, părinții învață să învețe.
Explorăm
împreună în multiple moduri Adevărul, frumosul, Binele și Libertatea. Învățăm
să gîndim, să acționăm și să ne comportăm moral inițiind proiect
interdisciplinare în școală și in afara școlii. Stimulăm potențialul personal
al fiecărui copil într-un mediu de învățare sigur, echilibrat, motivant,
atractiv și interactive.
Am schimbat modul de lucru la clasa
cu elevii: lecții interactive sub influiența instrumentelor didactice moderne,
într-un mediu stimulativ, învățare în bază de proiect și o evaluare criterială,
abordare STEAM, accent pe inovare și creativitate.
Educăm pentru
înțelegere și ne pasă de mediu.Respectăm și valorizăm diversitatea și
unicitatea. Alimentăm creativittea cu
imaginative și punem la loc de cinste bucuriile simple.
Liceul nostruva continua să-şi
pregătească elevii după cum o confirm îndelungata tradiţie a acestei şcoli-în
spiritual cerinţelor societăţii, astfel, încît la finalul anilor de şcolarizare
să răspundă următoarelor tipuri de fiinalităţi: a învăţa pentru a şti, a învăţa
pentru a face, a învăţa pentru a fi şi a învăţa pentru a fi în comunitate.
Căutăm prin activităţi de învăţare diferenţită şi adecvată particularităţilor
devîrstă, intereselor şi nevoilor individuale, săpunem în valoare potenţialul
elevilor noştri, să îi facem apţi decolaborare, competiţie şi performanţă.
Elevii liceului nostru vor fi consultaţi pentru o corectă orientare şcolară şi
profesională şi vor fi capabili să-şi urmeze studiile în unităţile de
învăţămînt superior din ţară şi străinătate.
Politica
noastră educaţională este în concordanţă cu valorile cheie ale şcolii şi
urmăreşte:
Ø
Dezvoltarea individuală a elevului ca scop
prioritar al activităţilor educative şi instructive, prin perfecţionarea
continuă a personalului angajat;
Ø
Crearea climat de muncă pozitiv, armonios,
bazat pe seriozitate, toleranţă şi demnitate, dezvoltarea spiritului civic ca
premiză de la care plecăm, prin promovarea lucrului în echipă;
Ø
Garantarea pregătirii în ciclul gimnzial şi
liceal, prin calitatea şi eficienţa actului didactic şi cooperarea cu părinţii,
cu comunitatea, cu institutiile de la nivel local, raional şi naţional cu
atribuţii în domeniul educaţiei;
|
şi obiective:
1.
Asigurarea funcţionalităţii instituţiei educaţionale
Ø Aplicarea cadrului normativ din perspectiva asigurării
calităţii procesului educaţional.
Ø Monitorizarea aplicării şi respectării cadrului
normativ de către toţi angajaţii liceului în vederea asigurării unui învăţămînt de calitate.
Ø Crearea condiţiilor optime de funcţionare a instituţieide învăţămînt în scopul sporirii randamentului şcolar.
Ø Gestionarea eficientă a mijloacelor alocate liceului
pentru asigurarea durabilităţii bazei didactico – materiale
2.
Asigurarea condiţiilor relevante pentru menţinerea unui
sistem stabil, echitabil şi eficient
Ø
Sporirea
accesului tuturor copiilor la studii de calitate.
Ø Promovarea şi implementarea unui proces educaţional
eficient, care asigură formarea competenţelor necesare şi incluziunea şcolară a
tuturor copiilor.
Ø Dezvoltarea sistemului de evaluare și asigurarea
calității pe principii de funcționalitate și eficiență;
Ø Realizarea unui echilibru între evaluarea inițială,
continuă, lucrările semestriale și evaluarea finală;
Ø Abordări actuale în
evaluarea criterială bazată pe descriptori
3.
Dezvoltarea, sprijinirea şi motivarea cadrelor didactice
pentru asigurarea educaţiei de calitate
Ø
Eficientizarea şi
flexibilizarea activităţilor de formare continuă a personalului didactic şi
managerial;
Ø
Motivarea
personalului didactic pentru participarea în activităţi de formare şi
autoformare continuă.
Ø
Stabilirea unui
mecanism de apreciere şi promovare a cadrului didactic cu performanţe în
activitate.
4.
Promovarea politicii privind respectarea dreptului
copilului şi a echităţii de gen
Ø
Democratizarea şi
umanizarea procesului instructiv educativ prin realizarea relaţiilor de
parteneriat în toate segmentele sistemului şi la toate treptele de şcolaritate.
Ø
Crearea mecanismelor
de implicare a comunităţii şi familiior în realizarea proiectelor educaţionale,
participării în luarea actelor decizionale.
Ø
Monitorizarea,
prevenirea şi reducerea absenteismului, abandonului, eşecului şcolar .
Ø
Asigurarea unui
mecanism de prevenire şi combatere a violenţei în şcoală, de fortificare a
sănătăţii copilului.
Standard
|
Domeniul
|
Acţiuni
|
Resurse
|
Indicatori de
realizare
|
Responsabili
|
Termen
|
|
Materiale
|
Umane
|
||||||
Dimensiunea: SĂNĂTATE, SIGURNŢĂ, PREOTECŢIE
|
|||||||
Asigurarea securităţii şi protecţiei
tuturor elevilor
|
Management
|
Întocmirea şi
asigurarea documentaţiei necesare pentru începerea anului de studii şi
desfăşurarea procesului educaţional;
|
Site-ul ME
Buletine
informative
|
Directorul
Asisitentul
medical
|
- Autorizaţie de
funcţionare
- Acte de
constatare de la diferite servicii referitor la gradul de pregătire pentru
activitate;
- Fise medicale ale elevilor;
|
Directorul
Asistentul
medical
Dirigintii
claselor
|
August-
septembrie
|
Asigurarea pazei
şi securităţii şcolii, a terotoriului aferent,
siguranţa elevilor pe toată durata programului şcolar şi în cadrul
activităţilor şcolare şi extraşcolare ;
|
Contracte
individual, fisa postului,
|
Directorul
Dir.adj.gospodarie
Personal de paza
|
-
Fişe de post ale personalului de pază;
-
Prevederi ale ROI
-
Orar echilibrat;
-
Fişe de instruire/avertizare pentru elevi despre
regulile de securitate la activităţile şcolar, extraşcolare;
-
Rapoarte, note informative;
|
Directorul
Dir.adj.gospodarie
|
Permanent
|
||
Colaborarea cu
autoritatea publică locală, alte
structuri asocialtive ale părinţilor, elevilor, poliţia în vederea asigurării
securităţii şi siguranţei elevilor;
|
Planuri de
activitate, acorduri de parteneriat
|
Directorul,
Repreentant
poliţie
APL
|
-
Planuri şi activităţi comune cu APL, serviciul SE,
comisariatul de poliţie;
-
Note informative;
-
Procese verbale;
|
Directorul
Dir.adj.educ.
|
Permanent
|
||
Capacitate
instituţională
|
Asigurarea
condiţiilor optime pentru desfăşurarea unui proces educaţional de calitate;
|
Acte normative
in vigoare
|
Directorul
Personalul
angajat al instituţiei
|
-
Mobilier, echipament, utilaje, dispozitive şi materiale
de sprijin pentru laboratoare;
-
Alimentaţia elevilor de la toate treptele de
scolaritate;
-
Registre, rapoarte, note inform.;
|
Directorul
Personalul angajat al instituţiei
|
Permanent
|
|
Dotarea
instituţiei cu mijloace antiincendiare şi sanitaţie;
|
Stingătoare
Panouri anti
incendiu
|
Directorul
Responsabil PC;
|
-
Stingătoare cu termene de valabilitate actuale;
-
Toalete şi vestiare separate;
-
Lavoare cu apă curgătoare, uscătoare
|
Directorul
Responsabil PC
|
septembrie
|
||
Curriculum/proces
educaţional
|
Instruirea
elevilor cu privire la regulile de securitate rutieră, a tehnicii securităţii
în mediul şcolar şi în cotidian, de prevenire a situaţiilor de risc şi de
acordare a primului ajutor;
|
Instrucţiuni
pentru elevi sipersonal,
|
Directorul,
Responsabil SSM, cadrele didactice
|
-
Proiecte didactice;
-
Listele elvilor cu semnaturile elevilor referitoare la
tehnica securităţii;
-
Colaborări cu Servicii SE, pompieri, CMF, poliţie, APL;
|
Responsabil SSM, cadrele didactice
|
Septembrie
ianuarie
|
|
Dezvoltarea parteneriatelor
comunitare în vederea protecţiei integrităţii fizice şi psihice a fiecărui
copil
|
Management
|
Colaborarea
reprezentanţilor insituţiei cu părinţi, reprezentanţii APL, asistent social,
alte instituţii cu atribuţii legale în acest sens informarea, aplicarea
procedurilor legale în organizarea instituţională şi de intervenţie în
cazurile de buz, neglijare, violenţă.
|
Mapa cu referire la cazurile de buz, neglijare,
violenţă
|
Directorul,
dir.adj.educ., asistenul social, reprezentanţi APL, poliţie
|
-
Plan de acţiuni de prevenire/
-
intervenţie în cazurile de abuz, neglijare, violenţă;
-
Fişe de sesizare;
-
Chestionare,
-
Rapoarte, note informative;
-
Activităţi comune: proiecte didactice, dezbateri, mese
rotunde, seminare;
|
Directorul
dir.adj.educ
|
Pe parcursul
anului
|
Capacitate
instituţională
|
Instruirea/formarea
continuă a personalului didactic şi didactic auxiliar in domeniul managementului
educational si institutional, a părinţilor pentru
aplicarea procedurilor legale în organizarea instituţională şi de
intervenţie în cazurile de buz, neglijare, violenţă.
|
Materiale
didactice, informative
|
-
Certificate de formare;
-
Materiale didactice (pliante, fluturaşi informativi,
filme de scurt metraj, etc.)
-
Activităţi comune: proiecte didactice, dezbateri, mese
rotunde, seminare;
|
dir.adj.educ
Cadre didactice
Șefii comisiilor
metodice
|
Pe parcursul
anului
|
||
Curriculum/proces
educaţional
|
Planificarea şi
realizarea diferitor activităţi şcolare şi extraşcolare de prevenire şi
combatere a violenţei în şcoală cu/fără implicarea părinţilor sau a altor
reprezentanţi ai comunităţii
|
Planuri şi proiecte, materiale
didactice
|
Personalul didactic al liceului,
părinţi
|
-
Proiecte de lungă şi scurtă durată la dirigenţie cu
tematica respectivă;
-
Feedback-ul de la bineficiarii relevanţi;
-
Rapoarte, note informative;
-
Fotografii;
|
Directorul
Dir.edj.instr.
Cadre didactice
|
Septembrie
Sf.sem., an
|
|
Asigurarea
accesului tuturor elevilor la servicii de sprijin pentru dezvolare fizică,
psihică şi emoţională: centrul de resurse, serviciul psihologic şcolar, etc.
|
Administraţia,
Psihologul şcolar, dir.adj.educ.
|
-
Consilierea elevilor de către psihologul şcolare;
|
Administrația
liceului
|
Pe parcursul
anului
|
|||
Asigurarea serviciilor de suport
pentru promovarea unui mod de viaţă sănătos
|
Management
|
Planificarea activităţilor de colaborare cu serviciile
de sănătatea publică şi cu alte insituţii cu atribuţii legale în acest sens
în promovarea sănătăţii fizice şi mentale, stilului de viaţă sănătos;
|
Acorduri de colaborare, acte
normative in vigoare
|
Asisitentul medical
Administraţia
|
-
Program de activitate al serviciului medical;
-
Existenţa şi completarea panou de afişaj periodic;
-
Chestionare, anchete, note informative, rapoarte;
-
Registrul de evidenţă medicală;
|
Administrația
liceului
Asisitentul
medical
Psihologul
școlar
|
Pe parcursul
anului
|
Capacitate
instituţională
|
Asigurarea
condiţiilor fizice şi materialelor necesare pentru profilaxia problemelor
psihoemoţionale ale copiilor;
|
Administraţia
Psihologul şcolar,
|
-
Planul de lucru al psihologului şcolar;
-
Fişe de evidenţă a copiilor (la psiholog);
-
Note informative, rapoarte;
-
Chesionare, teste, anchete;
-
Panou de afişaj;
|
||||
Curriculum/proces
educaţional
|
Organizarea şi
desfăşurarea activităţilor care încurajează şi sprijină elevii să manifeste
iniţiativă şi implicare în activităţi de promovare a modului sănătos de
viaţă, de prevenire a riscurilor de îmbolnăviri, accident, etc.
|
Site-uri cu
tematica respectivă, programe, proiecte locale, naţionale
|
Directorul,
personalul didactic, membrii comunităţii;
|
-
Proiectare de lungă durată la orele de dirigenţie;
-
Proiectarea directorului adjunc educaţie;
-
Panoul de afişaj;
-
Planul desfăşurării
zilei sănătăţii;
|
Directorul,
personalul didactic,
|
Permanent
|
|
Asigurarea
accesului elevilor la programe educative ce promovează modul sănătos de
viaţă: educaţie pentru sănătate, educaţie sexuală, educaţie nutriţionistă
ş.a.
|
-
Oferta discipline opţionale;
-
Cererile elevilor pentru opţionale;
-
Chestionare, anchete, note informative, raporte;
-
Expoziţii de referinţă cu lucrări ale elevilor;
|
Directorul
Dir.dj.instr.
|
luna mai
a anului pe
parcursul anului
|
||||
Dimensiunea: PARTICIPARE DEMOCRATICĂ
|
|||||||
Participarea copiilor la procesul
decizional referitor la toate aspectele vieţii şcolare
|
Management
|
Aplicarea
diferitor mecanisme de informare cu privire la subiecte ce ţin de aspecte ale
vieţii şcolare şi participarea elevilor la soluţionarea problemelor şi luarea
deciziilor la nivel de instituţie;
|
Planuri de
activitate ale diferitor structuri la nivel de instituţie,
Sugestii ale
elevilor
|
Directorul,
directorii adjuncţi, responsabili informare
|
-
E-mail-ul liceului;
-
Mijloace de informare: ziarul liceului, radioGiurgiu,
panoul de afişaj;
-
Reprezentanţi ai elevilor în CP, CA;
-
Chestionare, anchete;
-
Rapoarte ale activităţii elevilor;
|
Directorul,
Directorii adjuncţi,
Cadrele didactice
|
Pe tot parcursul anului
|
Capacitate
instituţională
|
Susţinerea şi încurajarea
elevilor în formarea unor grupuri asociative în stil democratic şi implicarea
acestora în viaţa şcolii;
|
Administraţia
Consiliul
tinerilor, grupul AI, părinţi;
|
-
Consiliul Elevilor şi acte ce vizează activitatea
acestua;
-
Grupul Amnesty Internaţional la nivel de instituţie;
|
||||
Curriculum/
proces
educaţional
|
Implicarea
elevilor în evaluarea progresului şcolar, în soluţionarea unor probleme
|
Fise de
evaluare, autoevaluare chestionare
Site-ul
liceului, alte mijloace media
|
Cadre didactice,
Administraţia
liceului
CEAC
Părinţi,
reprezentanţi DGÎ Cahul,
|
-
Fişe de autoevaluare/evaluare;
-
Organizarea olimpiadelor şcolare locale la disciplinele
şcolare;
-
Note informative elaborate;
-
Rapoarte de autoevaluare şa nivel de discipliă, comisie
metodică, instituţie;
|
Cadre didactice,
Administraţia
liceului
|
Conform planului
După necesitate
|
|
Asigurarea unuei comunicări eficiente
cu implicarea familiei şi comunităţii în procesul decizional
|
Management
|
Informarea şi
implicarea părinţilor în procesul educaţional şi în diferite structuri cu rol
de decizie;
|
-
Comitetul de părininţi;
-
Reprezentnţi ai părinţilor în CP, CA;
-
Activităţi şcolare şi extraşcolare cu implicarea
părinţilor;
-
|
||||
Imbunătăţirea condiţiilor
de învăţare prin modernizarea bazei didactice, materiale a liceului
|
Planuri:
anual
AP
Proiecte
degrant,
|
Directorul
CA, CP, comisia
AP, comitetul de părinţi, APL, ptenţiali donatori
|
-
Achiziţii Publice (cu actele respective)
-
Donaţii ale agenţilor educaţionali;
-
Proiecte cu finanţare nerambursabilă;
|
Directorul
Șefii
structurilor din cadrul liceului
|
Pe parcursul anului
|
||
Capacitate
instituţională
|
Activitatea CA,
a Comitetului de Părinţi, a altor structuri asociative ale părinţilor în baza
unor planuri coordoate, orientate spre asigurarea unei educaţii de calitate
pentru toţi copiii;
|
-
Plan de activitate al CA;
-
Planuri de acţiune;
-
Procese verbale
|
|||||
Curriculum/
proces
educaţional
|
Organizarea
activităţilorde pedagogizarea părinţilor privind educaţia copiilor;
|
Planuri de
activitate Materiale didactice, TIC
|
Administrţia
liceului, psihologul şcolar;
|
-
Şedinţe cu părinţii la nivel de clasă;
-
Şedinţe generale cu părinţii;
-
Lectorii părinteştei;
|
Administrația
Cadrele didactice
|
Permanent
|
|
Pregătirea elevilor pentru
convieţuire într-o societate interculturală bazatăpe democraţie
|
Management
|
Promovarea şi
monitorizarea respectului pentru diversităţi
culturale, etnice, lingvistice, religioase;
|
Proiecte,
acorduri de partenerit, materiale
didactice,
site-uri cu
tematică respectivă
|
Directorul
Directori
adjuncţi, cadrele didactice, potenţiali parteneri educaţionali
|
-
Plan managerial;
-
Planificări ale cadrelor didactice;
-
Vizite ale persoanelor din comunitate de diferte etnii,
confesiuni religioase;
-
Activităţi educaţionale privind respectarea dversităţii
culturale, etnice, lingvistice, religioase;
|
Directorul
Directori
adjuncţi,
cadrele didactice
|
Pe tot parcursul
anului
|
Capacitate
instituţională
|
Tratarea în mod
egal a elevilor de diferite etnii şi
culturi;
|
||||||
Asigurarea
condiţiilor, spaţiului educaţional încît să faciliteze comunicarea şi
colaborarea între copii de diferită origine etnică, culturală;
|
|||||||
Curriculum/
proces
educaţional
|
Promovarea
valorilor şi tradiţiilor naţionale prin activităţi şcolare şi extraşcolare cu
implicarea elevilor, părinţilor, comunităţii;
|
Acte normative în vigoare, plan de
activitate, Site-uri cu tematică
|
Directorul, Directorii adjuncţi,
potenţiali parteneri educaţionali
|
-
Activităţi evenimente cu tematică respectivă;
-
Certificare, diplome de participare la diferite concursuri, festivaluri cu tematica
respectivă;
-
Ore demonstrative cu tematica propusă ;
|
Administrația
liceului
cadrele
didactice
|
Permanent
|
|
Organizarea
activităţilor specifice diferitor comunităţi culturale, etnice,lingvistice,
religioase;
|
-
Planificările cadrelor didactice;
-
Activităţi evenimente cu tematică respectivă;
-
|
Conform
calendarului
|
|||||
Dimensiunea: EFICIENŢĂ EDUCAŢIONALĂ
|
|||||||
Crearea şi asigurarea condiţiilor de
organizare şi realizare a unui proces educaţional de calitate.
|
Management
|
Asigurarea
calităţii educaţiei prin realizarea integrală a curricula şcolară modernizată
, a obiectivelor şi activităţilor din planul de dezvoltare şi planul anual al
instituţiei
|
Acte normative
ale ME, DGÎ Cahul
|
Directorul,
Directorii
adjuncţi,
CEAC
Cadrele
didactice
|
-
Proiectul de dezvoltare;
-
Planul anual;
-
Programe operaţionale;
-
Note informative, rapoarte;
|
Directorul
Directori
adjuncţi,
cadrele didactice
|
Pe tot parcursul
anului
|
Elaborarea unui
mecanism de monitorizare/automonitorizare a eficienţei educaţionale în
instituţie;
|
Fişe de
monitorizareevaluare/
autoevaluare
|
-
Activitatea CEAC conform regulamentului;
-
Rapoarte de activitate la nivel de cadru didactic,
comisie, instituţie;
-
Planuri ale CM, CP;
-
Proceduri interne de monitorizare şi revizuire a
planurilor;
-
Analiza rezultatelor obtinute la disciplină, stabilirea
unor programe de masuri ameliorative pentru eliminarea disfuncţiilor
|
Directorul,
Directorii adjuncţi,
CEAC
|
||||
Monitorizarea
aplicarii testărilor/examenelor de absolvire conform metodologiilor aprobate
de ME;
|
Site-ul ME
Metodologii şi
alte acte în vigoare,
ROI al
insituţiei
|
Directorul
|
Conform orarului
|
||||
Management
|
Evaluarea obiectivă și
responsabilizarea agenților comunitari(analiza rezultatelor sesiunilor de examene
cl.IX, BAC, noile accente ale demersului didactice,
monitorizarea procesului în scopul eficientizării calității și colaborarea cu
părinții în scopul evitării efectelor perturbante în instruire
|
-
Materiale şi echipamente didactice;
-
Analize, rapoarte, note informative;
-
Spaţii corespunzătoare profilurilor, disciplinelor
şcolare;
-
Lista de achiziţii;
-
Registrul de evidenţă a materialelor, cărţilor şi altor echipamente;
|
Administrația
liceului
cadrele didactice
|
Pe tot parcursul anului
|
|||
Capacitate
instituţională
|
Oragnizarea
procesului educaţional utilizînd
echipamente, materiale şi auxilire curriculare necesare aplicării
curriculumului naţional în raport cu obiectivele şi misiunea instituţiei;
|
Cadrele didactice
|
Permanent
|
||||
Elaborarea mecanismelor de monitorizare a rezultatelor școlare ale
elevilor, de la diagnoză pînă la ameliorare și performanță, proces ce asigură
calitatea actului educațional.
|
Acte normative
ale ME;
Decizii ale CP,
CA, CEAC
|
Directorul,
directorii adjuncti, sefii comisiilor de specialitate
|
-
Planuri de activitate;
-
Informatii, rapoarte referitorla controalele frontale,
tematice, speciale, asistenţilor la ore, administrarea evaluărilor interne la
nivel de clasă şi cadru didactic
|
Directorul,
Dir.adj.instr.
|
Conform orarului
stabilit
|
||
Asigurarea cu
personal didactic, didactic auxiliar şi nedidactic calificat conform
normativelor în vigoare pentru buna
desfăşurarea procesului educaţional;
|
Statele de
funcţii, legislaţia în vigoare
|
Directorul
|
-
Regulament de ordine interioară;
-
Contracte indiviuale de muncă;
-
Fişe ale postului;
-
Fise şi alte documente de evaluare;
-
Dosare personale ale angajaţilor;
|
Directorul
|
Inceputde an
scolar
|
||
Monitorizarea
procesului de formare contună a cadrelor didactice şi manageriale în scopul prestării
unor servicii de calitate;
|
Plan departament
formare continuă, oferte de formare la nivel de ţară
|
Directorul,
Directorul adjunct instruire
Comisia de
atestare
|
-
Plan de formare continuă;
-
Portofolii de atestare;
-
Planuri de activitate ale comisiilor metodice, a
comisiei de atestare;
-
Rapoarte, chestionare, anchete, Certificate de grad ale
cadrelor didactice
|
Directorul,
Dir.adj.instr
|
Pe tot parcursul anului
|
||
Dimensiunea: EDUCAŢIE SENSIBILĂ LA GEN
|
|||||||
Asigurarea educaţiei, comunicării şi
interrelaţionării copiilor în conformitate cu principiile echităţii de gen
|
Management
|
Realizarea
planificărilor incluzînd dimensiunea
echitate de gen, prevenirea discriminării de gen;
|
Ordine,
dispoziţii şi regulamnete în vigoare ale ME;
Oferte le
prestatorilor de servicii educaţionale (FC)
|
Administraţia,
Personalul
didactic al liceului, psihologul şcolar,
|
-
Planuri
manageriale;
-
Note
informtive, rapoarte;
-
Rezultatele
chestionarelor, anchetelor elevilor;
|
Directorul.
Directorii adjuncți,
Personalul didactic al liceului,
|
Început de an școlar;
și pe tot parcursul anului
|
Organizarea
activităţilor curriculare şi extracurriculare de promovare a echităţii de
gen;
|
-
Proiecte didactice;
-
Panoul de afişaj, buletine informative, broşuri;
|
||||||
Asigurarea
serviciilor de consiliere şi orientare în domeniul comunicării şi
interrelaţionării genurilor;
|
-
Rapoarte ale consilierului şcolar şi ale
administraţiei;
-
Chestionare realizate de elevi,părinţi,
|
psihologul şcolar
|
Periodic
Conform orarului
|
||||
Capacitate
instituţională
|
Formarea
cadrelor didactice în domeniul echităţii de gen prin implicarea în proiecte
locale, raionale, naţionale şi internaţionale.
|
-
Plan formare continuă;
-
Certificate de participare la seminare, traning-uri de
formare în domeniu;
-
Implicarea cadrelor didactice în proiecte, programe de
promovare a educaţiei de gen;
|
Directorul. Directorii adjuncți,
Personalul
didactic al liceului,
|
||||
Planificarea
resurselor financiare pentru asigurarea instituţiei cu materiale didactice
necesare promovării deucaţiei gender
|
Plan achiziţii
Bugetul
instituţiei
|
Directorul
Contabilul –şef,
CA,
|
-
Plan AP
-
Materiale didactice care promovează educaţia de gen;
|
Directorul
Contabilul –şef,
|
Decembrie
|
||
Asigurarea
spaţiilor şcolare adecvate particularităţilor de gen;
|
-
Garderobe, vestiare pentru fete /băieţi;
-
WC amenajate pentru ambele genuri;
|
Dir.adj.gospodarie
|
Început de an școlar
|
||||
Curriculum/proces
educaţional
|
Promovarea de
către cadrele didactice în activitatea educaţională a unui comportament
nediscriminatoriu în raport cu genul;
|
Chestionare,
prevederile ME în domeniu
|
Administraţia,
Cadrele
didactice, elevii
|
-
Discuţii cu cadrele didactice;
-
Chestionare promovate cu elevii şi părinţii;
|
Administraţia
|
Periodic
|
|
Aplicarea de
către personalul didactic şi didactic auxiliar a metodologiilor care încurajează
participarea echitabilă atît a fetelor cît şi a băieţilor în cadrul
procesului educaţional;
|
-
Proiecte de lecţii,
-
Rapoarte , note informative;
-
Materiale realizate de elevi;
|
Cadrele didactice
|
Permanent
|
||||
Implicarea
părinţilor şi a comunităţii în activităţi cu teme privind echitatea de gen;
|
Proiecte de
activitate, recomandarileME, DGÎ Cahul
|
Administraţia
Părinţi, alţi
membri ai comunităţii
|
-
Feedback-ul din partea elevilor, părinţilor;
-
Note informative referitor la activităţile desfăşurate;
|
Cadrele didactice
|
Conform calendarului activităților
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu